Bytte clutch A6 4B 1.8TQ - AWT | Lik clutch på A4 / A6 / Passat?

Anbefalte innlegg

Clutch 058 141 031 cx

Trykkplate 058 141 117 ax

Lager 0b1 141 165

Dette er delenr fra Møller. Kommer på 4260,- uten rabatter. Tips om hvor jeg kommer billigere ut eller andre alternativer enn originaldeler? Har trålet ebay, men finner ikke disse delenummerne.

Bilen er chippet til ca 190hk. En ny original clutch bør vel tåle dette greit?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg bestilte clutch på ebay. Uoriginal, men likevel veldig bra kvalitet, og kjempegod å kjøre med. Skulle visstnok tåle 288hk og 410nm, eller noe slik.

Prisen totalt ble 1500,- inkl trykkplate, lammell, utløserlager, senterlager, sentreringsverktøy og frakt. Det kaller jeg valuta for pengene :)

Prøv å søke på clutch til din bil, og dropp å søke på delenummer, så finner du helt sikkert en clutch etter din smak og din pengbok :)

-Øyvind

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kunne ikke se motorkoden din til denne clutchen.

Ang om det er lik clutch på A4 og A6, så trur jeg det går etter motorkoden.

Jeg har passat, men samme motor kode som deg AWT.

Klarer ikke huske hvilken clutch jeg bestilte, men kan prøve å lete litt i arkivene mine :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå er jeg ikke stødig i Tysk, men hvis bildet i denne annonsen er reelt, så likner den ikke på den clutchen som sitter i min bil i allefall.

Her ser man at det er demping i lamellplata, mens på min motor så er det demping i svinghjulet..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her er den clutchen jeg kjøpte:

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/F1-RACING-STAGE-1-CLUTCH-KIT-98-05-VW-PASSAT-1-8-TURBO_W0QQcmdZViewItemQQ_trksidZp1713Q2em153Q2el1262QQcategoryZ33730QQihZ022QQitemZ350139466617

Om den passar til din bil vet jeg ikke.

Pr i dag er dollaren verdt 6.88 så totalsummen blir noe høyere enn det jeg betalte.

Du må også sende mail til selgeren for å få vite hva frakten koster.

Lykke til!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.