BBS RS - ytterringer i edelstål, og lakkering av senter?

Anbefalte innlegg

Frua har blitt litt lei pussing av felger innendørs, og var litt interessert i at jeg ga meg med det, og heller bestilte nye ytterringer til RS'ene.. noe jeg egentlig ikke har noen problemer med siden pussinga er en drittjobb :P

 

SÅ da tenkte jeg at hvis jeg skal kjøpe nytt, så kan jeg like gjerne kjøpe noe jeg slipper å polere opp hver eneste uke, og som tåler litt mer enn myk aluminium. Kikket derfor på et sett ytterringer i edelstahl, http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=150261694868 , noe som ser meget bra ut etter min mening! Lurer da på om noen har erfaring med dette kontra ytterringer i alu? Hva er original bredde på ytterringer på RS001? 1" eller 1,5"?

 

En annen ting jeg lurer på er hvorvidt jeg skal få senter på felgene pulverlakkert, eller om jeg rett og slett bare skal matte ned og få det lakkert med vanlig lakk + klarlakk. Hva ville dere gjort? Hvis dem skal pulverlakkeres må jo all gammel lakk strippes vekk, og det bør vel helst glassblåses etterpå også?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Luere også på alt dette:) Utenom dem med ringene:)

Mine sentere er nå ferdig glassblåst. Jeg skal få en kompis til å dreie opp ringne igjen, da blir dem som nye. Jobber med skikkellig dreimaskin som kan programeres til å gjøre det:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Virket jo bra de kantene der. vet alt om polering av alukanter, og ble litt lei selv på slutten!

Har ikke så gode erfaringer med hoffman selv (da mtp. service og ikke kvalitet på produktene) men ellers er det bare løp og kjøp!

 

Når det gjelder lakkering så har jeg på følesen av du får bedre glans og finish av og lakke de med vanlig lakk. Dette helper da også på vask og helhetsintrykk!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kanskje vi skulle fått til et gruppekjøp?

Hadde vært greit med litt breiere kant:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Absolutt interessant med gruppekjøp, har kontaktet selger med spørsmål om rabatt på større ordre. Kan evt. organisere dette.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den er god.

Er med hvis prisen blir bra:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Samme her, kan også være med på det om prisen er bra :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg og:) Blir vist nye ringer på meg..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da satser vi på et gruppekjøp :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

skulle gjerne hengt meg på om det er mulig å skaffe ringer til Th Line 16",da breiere enn 3".

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

vet du om de skaffer til RM også?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

RS i 15" har de samme ringene som RM.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser ut som om vi kan bli mange her. Legger ut en egen tråd på gruppekjøp om jeg får svar fra selger snart :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Får håpe det går fort da:).

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

På BBS RS er senterdekselet veldig tynt i godset, og etter hva jeg har hørt når jeg har trålet forum og forhørt meg med folk er at dette slår seg veldig fort under bakingen. BBS RM er tykkere i godset og det er derfor mindre sjans for at dette slår seg. På bakgrunn av dette går jeg for vanlig lakkering av senterene på mine BBS RS.

 

Ang. ytterringene på RS kontra RM passer disse om en annen. Det er en forskjell designmessig på ringene da RM har en ekstra "bøy" på ytterringene kontra RS. Joachim Næss har RS ringer på sine RM på sin "Gulf" :) Ser mye bedre ut spør du meg!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

På BBS RS er senterdekselet veldig tynt i godset, og etter hva jeg har hørt når jeg har trålet forum og forhørt meg med folk er at dette slår seg veldig fort under bakingen. BBS RM er tykkere i godset og det er derfor mindre sjans for at dette slår seg. På bakgrunn av dette går jeg for vanlig lakkering av senterene på mine BBS RS.

 

Ang. ytterringene på RS kontra RM passer disse om en annen. Det er en forskjell designmessig på ringene da RM har en ekstra "bøy" på ytterringene kontra RS. Joachim Næss har RS ringer på sine RM på sin "Gulf" :) Ser mye bedre ut spør du meg!

 

Okei, da er det noe å ta med se videre:) Spørre lakkereren om lakkering med sprøyte:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg er også litt interesert om prisen er bra. Men da i 2" eller 2,5".

 

Må man ha pakning eller noe mellom de 3 delene? Eller skrues de bare rett mot hverandre?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bruker rutelim/Sikaflex/Tec7 for å tette mellom de forskjellige delene, og dette etter at man har skrudd felgene sammen. Ikke mellom hver del som en pakning, men man fuger der de forskjellige delene møtes inni felgen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fant akkurat en tråd på et annet forum der en hadde pusset opp felger så der var det vist, men takk :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det gis 20% rabatt av selger ved gruppekjøp, så jeg kan muligens arrangere et. Kommer isåfall tilbake til det i gruppekjøps-delen av forumet :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det gis 20% rabatt av selger ved gruppekjøp, så jeg kan muligens arrangere et. Kommer isåfall tilbake til det i gruppekjøps-delen av forumet :)

 

Supert:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det gis 20% rabatt av selger ved gruppekjøp, så jeg kan muligens arrangere et. Kommer isåfall tilbake til det i gruppekjøps-delen av forumet :)
Hoffmann er en meget hyggelig fyr,har handlet av han før. Han sendte meg flere mailer etter jeg avslutta handelen å skrev han kunne skaffe det aller meste. Kan trygt anbefale han,Felgen-garage har jo også mye stasj til BBS men de er alltid mye dyrere men de skaffer også org. BBS deler da.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er ikke edelstahl=rustfritt?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan er finishen på disse ringene kontra alu ringer fra http://ph-server.com/iclair/?

Var jo en god del billigere disse.

 

Jeg synes dem så bra ut. Tore Øimoen kjøpte ringer derfra, ligger bilde i tråden hans.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.