Bytte olje på Audi A6 2000 mod tdi

Anbefalte innlegg

Hei

Skal bytte Olje på min Audi A6 2000 mod. 1.9 tdi. Lurte på om det er noen som kan si meg om det er no praktisk forskjell på oljefilter kjøpt på biltema eller på møller? Er jo en liten prisdifferanse der..

Er vel forresten helsyntisk jeg bør bruke?

Og er det noe pakning på tappeskruen som må byttes hver gang?

Fredrik

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Forresten noen som vet sånn ca. hvor mye olje som går på bilen? Husker det var ca. 4,5 l. på golfen.. Vil bare slippe å peile meg i hjel ;)

Faen, ønsker meg Haynes-bok til jul tror jeg.. Hadde til golfen, og den var super!!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Man kan bruke skive under tappeskruen temmelig mange ganger før det blir noe problem med den.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei

Joda, vel og bra det.. Men kan ikke vente dessverre :) Men mekonomen har ofte castrol-olje som er billigere enn det der.. Og er godt fornøyd med den olja :)

Takk for svaret på hvor mye olje det skulle være :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm.. Hadde visst tilbud på olje sist jeg var på mekonomen.. Koster nå 718,- for Motor Castrol Edge helsyntet 5W-30 4 L.. Tror det var nesten halve prisen før..

Hvor er det ellers bra å kjøpe olje? I butikk altså.. Må nesten kjøpe i dag.. :)

Fredrik

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Torshov Bilrekvisita/BilXtra etc, teller hver krone? :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe, neida.. Men er ikke vits å bruke mer enn man må :P

Kjøpte faktisk på obs bygg.. var innom der.. Så gikk for Mobil 1 5w-50 rally formula fully syntetic.. Er vel grei olje det? Har vært å bytta nå.. Er ikke direkte imponert over plasseringa av oljefilteret på a6'n.. MÅ bli søl når man bytter.. :(

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei!

søl? har ikkje du filterinsats på diesel dyret ditt? vist du har det, er plassering ok den ;)

Mvh

Lars Ivar

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Filterinsats..? Nei her måtte man bytte hele "koppen".. På golfen min var det slik innsats-sak.. Mye enklere å bytte syns nå jeg.. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.