Bilen uler etter dynamo/reim bytte (C4)

Anbefalte innlegg

Behøver et lite tips hvordan man lettest mulig får bort syngelyden etter dynamo- og dynamoreimbytte.

Reimen slurer ikke.

Lyden er sterkest ved tomgang og kald motor.

Dynamo og dynamoreim byttet på verksted for et par dager siden og bilen er ikke kjørt mer enn ca 60 km etterpå.

Vil lyden forsvinne av seg selv eller skal jeg evt forsøke silikonspray el. lign.?

Tips??

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gamle golfen min gjorde det samme, og det forsvant etter et par dager. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

bumper denne litt...

Har nå gått en mnd. siden reparasjonen.

Var innom verkstedet og har fått ny time da ulingen ikke gir seg.

Dynamoen er fra Mekonomen og er helt sikkert ikke 'original'.

Mistenker at ulingen kommer fra selve dynamoen.

Noen med erfaring vedr. dynamoer fra Mekonomen?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mekonomen fører Bosch dynamoer, og det er det som er originalt. Kan jo selvfølgelig være en feil på selve dynamoen, men for meg høres det ut som at verksteded ikke har strammet reima slik den skal være. At lyden er sterkest når du starter bilen er fordi dynamoen lader mest da.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det V6 er det fjærbelastet strammer, så den strammer neppe for mye. Ingen manuell stramming på slike remmer.. Prøv med silikonspray på remmen og se om lyden forsvinner. Gjør den det kan du gjenta til det blir borte for godt.. ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eller det kan være den er for stram, da vil det også ule sånn..

Så kan det jo selvfølgelig være noe galt med et lager e.l i den nye dynamoen, selvom dynamoene er nye kan det være mye rart med de, er jo masseprodusert de også som mye annet! Du kan jo f.eks dra på Biltema, der har de spray som heter remspray, den er fin for remmene, kan prøve den og se om lyden forsvinner eller om den vedvarer.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.