#1 Skrevet Februar 4, 2009 Monterte KW ver2 for en tid tilbake, men fikk en veldig dunkelyd bak når jeg kjører på "vaskebrett". Har gått over foringer og skiftet de som skulle være i tvil, men dunkingen er den samme. Har hatt den på verksted for å sjekke at boltene some holder demper er teitet skikkelig til, men det fortsetter å dunke. Noen som har samme erfaring eller tips ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Februar 4, 2009 Mulig demperen er gåen. Jeg hadde samme problemet på min men det oppsto etter et par års kjøring. Høres ut som det er noe løst, men lyden forsvant først når jeg fikk ny demper. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Februar 4, 2009 Mulig demperen er gåen. Jeg hadde samme problemet på min men det oppsto etter et par års kjøring. Høres ut som det er noe løst, men lyden forsvant først når jeg fikk ny demper. Ja tanken har slått meg... men jeg kjøpte settet nytt og dunkelyden har vert der fra dag en. Kan kanskje være produksjonsfeil? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Februar 4, 2009 Ikke umulig. Kjenner en annen som har hatt dunkelyd siden det var nytt, og der også var det demperen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Februar 4, 2009 Jeg fikk også en merkelig lyd bak når jeg monterte mitt justerbare, som forøvrig er et FK... Det viste seg å være fjærene som avgir en lyd når fjæringen blir strekt lenger ut enn ved "vanlig" kjøring. I og med at de er såpass mye kortere enn de originale blir vinklingen på annleggsflaten litt annerledes, og det gjør iallefall at de lager litt lyd når de "setter" seg igjen hos meg... Iallefall ingenting å bekymre seg for ifølge mekanikeren som såg på det... Men irriterende det er det.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Februar 4, 2009 Har du fått strammet til mutteren i toppen av demperen etter riktig moment?hvis den ikke er strammet tilstrekkelig til,får du klonkelyder grunnet døgang,og hvis den er strammet for hardt,kan du ødelege fjørbeinlageret,som også resulterer i klonkelyder.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Februar 4, 2009 Har du fått strammet til mutteren i toppen av demperen etter riktig moment?hvis den ikke er strammet tilstrekkelig til,får du klonkelyder grunnet døgang,og hvis den er strammet for hardt,kan du ødelege fjørbeinlageret,som også resulterer i klonkelyder.... er ikke fjørbeinslager på multilink forstilling.. bare en foring, demperen vrir seg ikke ved sving slik som ved a3, 100 osv 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Februar 4, 2009 For lite olje i demperen tipper jeg, i så fall ikke det første KW settet som har dette problemet rett ut av esken. Reklamer til selger. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...