#1 Skrevet Februar 4, 2009 Noen som har byttet til elektrisk servo pompe på en eldre audi med hydraulisk bremsekraft forsterker og blitt fornøyd ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Februar 4, 2009 Veldig interesant tema, man må bygge om servoen + eventuel bygge annen bremsekraft forsterker om jeg ikke tar feil? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Februar 4, 2009 bytte ut servo pompen med en som er elektrisk som er meiningen da .. så man slipper den mekaniske pompen ........ ikje bygge om alt annet .. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Februar 4, 2009 hei. jeg har elektris pumpe fra opel astra i 90`n min. ikke noe problem det. kan godt ta noen bilder?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Februar 4, 2009 hei. jeg har elektris pumpe fra opel astra i 90`n min. ikke noe problem det. kan godt ta noen bilder?? Gjør det! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Februar 4, 2009 hvilket trykk gir den ca da ? bruker du hydraulisk bremsekraftforsterker da ? bilder hadde vært bra .. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Februar 4, 2009 skal prøve og få tatt noen bilder i lyset i morgen. ang trykket så husker jeg ikke hva den ga max, men den er san att den ikke står å går på fult trykk hele tiden. den regulerer det etter hvor fort du beverger på rattet, hvor mye motstand den har, og hvor høy senning det er på batteriet. hvis du f.ex kjører rundt, og dynamone din slutter å virke, så senker den trykket, eller skrur seg av, så den ikke skal bruke opp resten av strømmen. jeg kobla den bare til pluss og minus på bateriet, og en "føler" til pluss, og innslaget inn på tenningen. det er en ledning til og, så du kan koble til en varsellampe, som indikerer att den går på redusert trykk, eller er ute av drift. jeg har jo vakumstyrt bremsekraftforsterker, men det skal jo ikke være noe forskjell å koble den på en med hydraulisk. blir jo bare att du skrur av slangen på den gamle pumpa di, og skrur den på den elektriske istede.. går foresten ann å koble den san att den står å jobber på fult hele tiden og.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Februar 4, 2009 Hørest ut som den sku fuke greit den da ja .. så lenge trykket ikje e for høgt så ting bynne å tar kveld fare innom høggern og skaffe me ei slik da tenke i . veit du om det er flere opeler som har samme type ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Februar 4, 2009 jeg husker ikke i farta, men har en kompis som er opel frelst, så kan høre med han. når jeg kjøpte den var jeg rundt på div høggerier og hørte på pris, og de lå på 2-3000, men så meldte jeg meg inn i opelklubben (150kr i året som støttemedlem) å la ut en anonse på forumet der. flere som ringte, og fikk en for 500,- har onen dårlige bilder her. skal ta noen bedre i morgen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Februar 4, 2009 ett til..... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Februar 4, 2009 (endret) jeg har jo vakumstyrt bremsekraftforsterker, men det skal jo ikke være noe forskjell å koble den på en med hydraulisk. blir jo bare att du skrur av slangen på den gamle pumpa di, og skrur den på den elektriske istede.. går foresten ann å koble den san att den står å jobber på fult hele tiden og.. Det her var no nytt for meg, interessant! Men el. pumpa di MÅ gå konstant hvis du skal koble den til en hydraulisk bremsekraftforsterker ellers kan du vel risikere å plutselig miste bremsene... EDIT: for å være pinlig nøye på det så mister man ikke bremsene, men pedalen blir veldig hard. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Februar 5, 2009 stemmer det, men da kobler man den bare slik att den står og går hele tiden:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Februar 5, 2009 stemmer det, men da kobler man den bare slik att den står og går hele tiden:) Jepp, men kom til å tenke på no.... sett at du kun har den på servo... Er det mulighet for å justere den hvor mye den jobber slik at rattet blir lettere/tyngere? bare sånn helt manuelt altså 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Februar 5, 2009 det vet jeg ikke. kan jo altids sette på en trykkjusteringsventil, men om det vil funke vet jeg ikke... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Februar 26, 2009 da har jeg startett opp pompa mi . er av litt nyere type så litt usiker på om den er can bus styrt eller ka den er . må ha på begge tynne ledningene for at den ska gå .. men den regulerer som om det sku vare ok .. går fra 10amp og opp til ca 45 amp når i svinga eller bremsa .. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Februar 26, 2009 funker fint da:) den ene tynne ledningen er ìnnslaget`, og den andre er en `føler`, som stopper pumpa, hvis dynamoen din stopper og lade, eller du får lite strøm på bateriet:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Februar 26, 2009 ja må ha begge 2 på for att den ska starte og den trenger et par sekund på å starte . og når i trør på brems etter at den er slått av så kan jeg ikje trø meir en 8-10 ganger før det renner over servo olje .. men det er vel egentlig ikje no problem da .. kan vel ha på vanlig servo olje og no da .. er vel servo pompa på vag bilan som absolutt ska ha na grønne olja .. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Februar 26, 2009 jeg har kjørt med industri hydraulikk olje til traktor på min i 2 år nå, og funker like fint den:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Mars 14, 2011 Hvordan ble dette koblet i praksis ? Min s2 har tre slanger inn på pumpa, en som går til bomba, en tur og en retur (?) Jan Brede 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet Oktober 31, 2012 noen som har svar på det Jan Brede spør om her? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet Februar 14, 2013 Noe mere info her ? Noe delenr etc på pumpa ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet Februar 14, 2013 Blir bremsevugge og Opel servopumpe til styring på min bil... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#23 Skrevet Mai 11, 2020 noen som har tips til el servo på gammel Audi :)?el pumpe eller rattstamme :)? evt noen som har til salgs :)? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...