kjølevifta på golfen vil ikke stoppe???

Anbefalte innlegg

er det en slags termostat som kan ha tatt kvelden?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan tenkes at føleren i radiatoren er defekt.

Prøv å koble ut denne å se hva som skjer.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stopper den "aldri"? På 80'n så gikk viftene i ti minutt hver gang jeg slo av tenningen. Var nok bare å slå på tenningen (uten å starte bilen), for så å slå av igjen, da begynte viftene å dure i ti nye minutter :(

Årsaken til problemet her var en defekt temperaturføler som målte temperaturen i området rundt eksos-manifoilen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

sto å gikk i 45 min i stad:( har ikke somlet meg til å gå ut enda;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det elektrisk drevet vifte du har? I så tilfelle er det sikkert en ledning en eller annen plass du kan dra ut enn til sålenge du har funnet ut hva problemet skyldes. Så slipper du i allefall at den står å går hele tiden... er vel ikke det aller største behovet for vifte i disse dager, det er jo ikke akkurat sommer ute ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja har elektrisk å har koblet den ifra.lurer bare på hva problemed kan skyldes.må sjekke det tipset jeg fikk av Lars-Inge

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja det er sikkert en defekt føler en eller annen plass, enten den i radiatoren som måler temperaturen på kjølevæsken. Eller slik som hos meg, den ved eksos-manifoilen, som måler temperaturen på lufta rundt denne. Denne er der også for å kunne starte opp viftene på sommerstid, f.eks. når sole står å steiker på panseret (uten at motoren behøver å være i gang) og temperaturen nedi motorrommet begynner å stige. Så står det i allefall i instruksjonsboken :)

Får håpe du finner ut av det da! Og informer oss gjerne...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.