#1 Skrevet Februar 4, 2009 Jeg sliter litt med at klimaanlegget mitt har låst seg på 24,5 grader. Jeg kan forsatt styre om jeg vil ha varmen på frontruten eller "auto", samt jeg kan også velge om jeg vil ha resirkulering eller ventiler. Men det som ikke lar seg styre er viftehastighet og teperatur opp og ned. Noen som har noen gode forslag til dette problemet? Liker varme, men dette er for varmt... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Februar 8, 2009 Har du sjekket feilkoder som vist på nordicaudi? (Lar det seg gjøre?) Hvis du ikke kan ta den opp og sjekke brytere og elektronikk inni der selv, vil jeg vel tro en 'ny' fra salgsforumet er en grei løsning! Tror Trondsen har en ennå.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Februar 8, 2009 Har du sjekket feilkoder som vist på nordicaudi? (Lar det seg gjøre?)Hvis du ikke kan ta den opp og sjekke brytere og elektronikk inni der selv, vil jeg vel tro en 'ny' fra salgsforumet er en grei løsning! Tror Trondsen har en ennå.. Var ute å sjekka feilkode nå. Der får jeg opp feilkode 08.5 i kanal 1. Hvilket betyr : Potentiometern till temperaturregulatorklaffen ur funktion (krets öppen). Så länge felet kvarstår kan temperaturen endast ändras manuellt. 08.5 Samma potentiometer som ovan. Statiskt blockerad. Motorn försöker vrida loss klaffen för att lösa felet. Men når jeg leser dette sier den at jeg kan justere temp manuelt. Det lar seg ikke gjøre. Det er ingen av de nederste knappene som virker på klima. Kan trykke som en gal på + og - uten at det skjer noe. Hvorfor? Hvordan fikser jeg dette. Liker ikke badstu-temp i bilen min. Noen gode forslag? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Februar 8, 2009 Temperatur-regulering servomotoren er lett tilgjengelig (i motsetning til de som styrer luft-retningen). Her er en komplett beskrivelse på hvordan du kan rette problemet (med tekst og bilder): http://www.nordicaudi.com/index.php?url=arkivet/artiklar/hidden/a1441/a1441.php&var= 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Februar 9, 2009 Dette er en feil i selve bryterne, sjekk loddingene på dette kortet. En 8.5-feil fører ikke til at du ikke kan justere 'skal-verdien' på enheten. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Februar 10, 2009 Dette er en feil i selve bryterne, sjekk loddingene på dette kortet. En 8.5-feil fører ikke til at du ikke kan justere 'skal-verdien' på enheten. Oki. Hadde ute hele enheten forleden dag, men jeg kunne ikke se hvordan jeg skulle løsne de helsikes ledningene bakpå der. Tror forresten jeg ødela lyspæren til knappene der. Hvor får jeg tak i slike. Trenger flere... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Februar 10, 2009 Møller har lampene. Stor sjanse for at knappene vil virke etter rengjøring av gummi-kontaktflatene inne i enheten, evt. er det en dårlig lodding eller to... Guide for å bytte LCDn men viser også hvordan man demonterer klima og renser kontaktflatene: http://www.modulemaster.com/en/docs/Audi_LCD_Repair.pdf 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Februar 10, 2009 Lampene har også de fleste rekvisitasjapper, og da koster de ikke 60 kroner stykket.. Pass på at de to ytterste og de to midterste har forskjellige wattstyrker. Ledningene bakpå boksen har en kontakt hvor du må klemme ned en bit, så kommer den ut med en gang. Fire separate kontakter. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Februar 10, 2009 Tusen takk for den linken Dette skal jeg gjøre i helgen... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...