Blinklys på 2002 A6 1,9 TDI

Anbefalte innlegg

Hei alle,

Idag sluttet blinklyset å virke som normalt her. Når jeg slår på blinklyshendel, blinker kontroll-lampe veldig raskt og svakt, og klarer ikke å dra utvendige lys. Av og til glimter den til. Det er likt for begge sider. Varslelblinker virker som normalt, da blinker alle lys OK rundt bilen.

Må være noe felles mellom hendel og relé??

Noen som har noen tips??

Hilsen fra

Erik

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hadde det samme på min 2002-modell A6 og løsningen var å bytte blinklysreleet (samme rele styrer også varselblink). Releet var rimeligere enn jeg hadde fryktet (noen få hundrelapper tror jeg det var) og er også forholdsvis enkelt å bytte. Det er en modul som sitter sammen med varselblinkbryteren, m.a.o. midt i dashbordet. Det er sikkert noen dyktige mekanikere på forumet som kan gi mer detaljert beskrivelse :o)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei igjen,

Ja, det var en kollega som hadde opplevd noe tilsvarende. Han har en 2000 mod. og mente det var to releer på sin (en til varselblink og en til begge sider(???). Men var usikker på om det er bare ett på 02 mod. Er det vanskelig å få ut releet? Synes alt er litt mer komplisert da jeg ikke har Haynes å ty til...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Relle til blinklysene sitter i nødblinkbryteren. Bryteren koster rundt 300,- hvis jeg ikke husker helt feil. Hvis du tar ett lite skrujern og er litt forsiktig så er det bare å vippe ut nødblinkbryteren. Men ikke slipp kontakten når du har plugget ut bryteren, da blir den jævli å få tak i igjen.:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for mye info. Nå skal jeg ut bare gradestokken er mer på min side...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da var releet byttet og alt er OK! Takk for all hjelp, dere...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

er det samme på 2000 modell mon tro? Jeg har nemlig en som kun blinker 2-3 ganger hver vei....? Nødblink er OK.

Noen som har et bra tips å komme med?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei Ståle,

Du må sjekke om det er samme type relé på 2000 som på (min) 2002 mod., men jeg vil tro det er det samme og i så fall er det bare å bytte. (ref også andre innlegg i denne tråden).

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

er det samme på 2000 modell mon tro? Jeg har nemlig en som kun blinker 2-3 ganger hver vei....? Nødblink er OK.

Noen som har et bra tips å komme med?

Det er det samme.Ikke så lenge siden jeg bytta på min. Men du må av med alle disse plastdekslene rundt klima/spiller. Så er det bare å dra ut nødblinken å bytte :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Supert. Blink er OK nå. Kjøpte bryter med klubbrabatt og bytta den på ca 5 minutt...

Tenker at forum og klubbmedlemskap er verdt hver eneste krone :-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.