#1 Skrevet November 21, 2004 Skulle lufte bremsene i dag, men får ikke trykk på bremsene, har brukt over 1 l med ny bremseveseke, har lufta slik som er anbefalt høyre bak, venstre bak, høyre foran, venstre foran. Har satt på nye calipere foran og bak samt trykkavhengig ventïl til bakakselen fra en Scirroco 16 v. Kommer stadig ut luft bobler selv om jeg har lufta ordentlig i flere omganger. Er det noe galt eller må jeg bare fortsette, noen erfaringer hadde vært ønskelig. Bilen er en Polo 1.3 1988 modell. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet November 21, 2004 Opprinnelig postet av Knut- Martin Fladby Skulle lufte bremsene i dag, men får ikke trykk på bremsene, har brukt over 1 l med ny bremseveseke, har lufta slik som er anbefalt høyre bak, venstre bak, høyre foran, venstre foran. Har satt på nye calipere foran og bak samt trykkavhengigventil fra Scirocco til bakakselen. Kommer stadig ut luft bobler selv om jeg har lufta ordentlig i flere omganger. Er det noe galt eller må jeg bare fortsette, noen erfaringer hadde vært ønskelig. Bilen er en Polo 1.3 1988 modell. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet November 21, 2004 Har satt på trykkavhengige ventiler rett på bremsesylinderen, men har lest at det kreves en spesiel måte å lufte med de på. Vet ikke helt hvordan, noen som vet? ventilene kommer fra en scirocco 16 v. Er litt irriterende å ikke få det til. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet November 22, 2004 Hvilke trykkavhengige ventiler tenker du på? Hva skal de gjøre? Jeg gjetter på en løs nippel en plass. Hvis du har luftet i korrekt rekkefølge og såpass mye så virker det som om det kommer inn luft en plass. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet November 22, 2004 Eventuellt så har pakningene i hovedbremsesylinderen tatt kvelden 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet November 22, 2004 Har avlastingsventiler fra en scirroco 16v. Har lest at det må luftes på en spesiell måte, men vet ikke helt hvordan. Det er de du skrur rett i bremsesylinderen jeg snakker om. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet November 22, 2004 Ukjent for meg desverre, har ikke hørt om avlastningsventil en gang. Hvis det ikke er de som fordeler kraften avhengig av last da... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet November 22, 2004 du får null pedal? kan som nevnt være pakninger i hovedsylinder som har tatt kvelden,på gamle biler skal en ikke trø pedalen i bånn når en bremser nettopp for å unngå dette. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet November 22, 2004 Beklager, heter vel reduksjonsventil, ikke avlastingsventil, sitter rett på sylinderen. Trenger hjelp med dette. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet November 22, 2004 Du har ikke fått luft i hovedsylinderen da? (om det går an) Kan anbefale å få kjørt gjennom systemet med bremsevæske under trykk. Har gjort det på 2 biler hvor vi hadde problemer med luft. Etter det var alt 100% Rulle får bremsevæsken trykkmatet på torsdag. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet November 22, 2004 Har brukt trykkluft ja, men noe galt er det. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...