#1 Skrevet Februar 5, 2009 Er det noen der ute som har fått godkjent bremser med "uorginal" adapter/brakett hos biltilsynet? Har tenkt å godkjenne "Big Reds"bremsene på s3en, og lurer på hvordan erfaringer folk har med slikt.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Februar 5, 2009 Er det noen som kjenner til noen av de som jobber på verkstedet hos biltilsynet i Trondheim, og kan anbefale eller ikke anbefale noen..? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Februar 5, 2009 du får ikke velge hvem som skal sluttføre kontrollen din uansett om du har en bekjent eller egen kontaktperson. iallefall ikke slik det skal fungere.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Februar 5, 2009 Hvordan stiller biltilsynet seg til større stabstag? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Februar 5, 2009 jeg synes selv at det meste skal være godkjent i ombygde biler, men akkurat slike ting tror jeg du enkelt lar ligge. samme bevisbyrde kreves nok og sansynligvis ingenting forseg i vognkortet uansett. du forandrer kanskje nok kjøreegenskapene, men det må vel ansees som en mindre modifisering (iallefall i mine øyne) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Februar 6, 2009 Har sendt ivei en mail til Petter Killinberg nå, noen som kjenner til han? *krysse alt som kan krysses* 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Februar 6, 2009 Vet om ham ja. Flink kar, men var noget streng mens han jobbet på Oppdal. Til hans forsvar, har han stålpeiling på ombygging av bil, da det var han som bygget den blå Escort MK1 som er på Gatebil hvert år. 600+ HK, med hvite skilt osv. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Februar 6, 2009 Okei såppass Ble tipset om å sende mail til han når jeg henvedte meg til biltilsynet på tlf.. Da er det vel kanskje håp om å få godkjent bremsene da? ettersom det meste av godkjenninger på biltilsynet går på vurderinger der og da, og det berømte maset om "TÜV-papirer" fra "inkompetente" kontollører 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Februar 6, 2009 Få høre hvordan det går da. Lurer på å gjøre det samme på S2n, men der er det orginale VAG holdere og skruer. Hadde nok vært lettere å godkjenne noe som er levert orginalt - tror nok de vil ha noe dokumentasjon på holdere om det ikke står VAG på de.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Februar 6, 2009 Ikke for å pisse i grøten din.. men at PK skal godkjenne bilen din uten papirer tror jeg du skal se langt etter.. Han godkjente _ikke_ en bil som var bygd identisk som sin egen Escort med samme deler osv. Dette pga de hadde ikke godkjenningspapirer på den.. Så, ikke ha for store forhåpninger, men igjen så kan han jo ha dagen sin.. eller at kjærringa ikke hadde hodepine kvelden før.. Who knows.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Februar 6, 2009 Hvor i landet jobber han da? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Februar 6, 2009 (endret) Har fått godkjent Big Reds foran og S4 calipere med ventilerte skiver bak på min s2 av sfor trondheim biltilsyn nå nylig. Var ingen enkel sak. Hadde med meg vognkort fra en maken s2 som hadde fått godkjent dette i 2004. Dette så de helt vekk ifra. Måtte bevise at hovedsylinder,ABS etc var likt med den bilen som de nye delene var tatt fra. Killingberg sa at det var kommet en innskjerping på godkjenning av bremser. Mye brevskriving og kontakt med møller, men til slutt var det ok. Var en teknisk kontroll av bilen og en heller heftig prøvetur hvor Killingberg skulle teste bremser ABS o.l. Var veldig nøye på at alle deler var originale VAG deler og utførte en grundig kontroll av bilen.Grei kar men svært nøye. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Februar 7, 2009 Men hva om Killingberg avslår søknaden min, kan jeg da dra til en annen plass i landet å prøve å godkjenne bresemene? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Februar 9, 2009 Hvor lang tid må man regne med å vente før man får svar fra biltilsynet/killingberg? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Februar 9, 2009 Biltilsynet er en offentlig etat, så de må forholde seg til Forvaltningsloven når det gjelder tilsvarsfrister. Husker dersverre ikke nå eksakt disse fristene, men er enten 14 dager eller 3 ukers svarfrist - på å ha mottatt søknaden. Jan Arild 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Februar 11, 2009 Fortsatt ikke fått noe svar.. Ser at flere på forume har vært i kontakt med killingberg, noen som vet hvor lang tid det tar før den mannen orker å svare på mail? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...