#1 Skrevet Februar 5, 2009 (endret) Veit at dette er tatt opp 100 ganger før men tenkte bare og spørre så jeg får dette avklart. Hvor mye henger orginalt dette med på 2,2t AAN motor: Orginal luftfilterboks - Brukbar til du må flytte den pga stor turbo. Lmm - Holder lenge, eventuelt bytte hus. KKK 24-7000 Turbo - 280-300 ? Orginal IC - OK til nærmere 400 hk Gasspjeld - ? Innsug - 500-600hk Dyser - med normalt 4 bars trykk 330 Bensin pumpe - maks 350 Innsugskam - 600? Stempler - ? Råder - 380-600 alt ettersom momentet på bunn ? Veiv - ? Eksoskam - 400-450...? Eksos manifoil - ? Downpipe - ? Katalysator - ? Eksosanlegg - ? Clutch - ? Girkasse 5/6 trinns - ? Noe jeg har glemt, er du uenig skriv det:) Svar, linker og synspunkt er fint, vis dette ligger i en annen tråd, link den:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Februar 5, 2009 Lurer spesielt på dysene, hva greier de med orginalt trykk ? En eller annen her inne må jo vite det, eller ha testet det.. ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Februar 6, 2009 Original luftfilterboks henger med til omtrent hva som helst, det som pleier å være problemet er at det ikke er plass til den lenger. Original eksosmanifold ville jeg byttet om jeg skulle gå lengre enn originalturboen klarer, den originale manifolden er skikkelig elendig. Downpipen holder til og med RS2-oppsett, men det er vel stort sett det. Originale katalysatorer og eksosanlegg holder til vesentlig høyere ytelse om man bare bygger om downpipen. Alltid like "interessant" å se folk som begynner trimming med å ta vekk katalysatorene, bytte cat-back eksosanlegg og sette på åpent filter, enda disse tre komponentene originalt holder til mye, MYE mer enn de fleste tror. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Februar 6, 2009 Jupp, ene katten min har ingen innamt, den bråkte sånn, ved eu kontroll blender jeg bare den med en tynn metal plate så får bilen cat ES mente orginale dyser holder til 330 og det er maks. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Februar 6, 2009 Når du skriver 380-600 hk på feks rådene... Ja, momentet er stikkordet, men det jeg lurer på da er; hva tenker du i forhold til holdbarhet? Det er jo ganske relevant å få med seg i denne settingen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Februar 6, 2009 Når du skriver 380-600 hk på feks rådene... Ja, momentet er stikkordet, men det jeg lurer på da er; hva tenker du i forhold til holdbarhet? Det er jo ganske relevant å få med seg i denne settingen Eneklt sagt så har jeg satt spørsmålstegn bak alt, til jeg får det mer bekreftet. Men det med rådene er så mye forskjellige meninger om.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Februar 6, 2009 orginale råder er i ganske trygge hender opp til 400hk iallefall. krb mente ikke det var noe problem med 380kit som jeg kjøpte nå, men ikke noe garanti selvfølgelig. dahlback bytter ikke råder på sitt 390hk oppsett. angående dyser har jeg fått i 380hk kit fra krb nå, skal kjøre me orginale dyser på det, bare oppjustert bensintrykk. bensinpumpa spørs vel, men ville nok anbefalt å bytte den over rs2 oppsett. lmm spørs vel rett å slett på innsuge til turbo, lmm er 3" så det holder jo da til 3" innsug på turbo, bygger bare om huset til lmm over dette. blir me sånn ca tall her nå, siden det i realiteten er folk som kjører med masse forskjellige oppsett med forskjellig resultat, så noen fasit er det ikke her, men pekepinner er det masse av. innsugskammen er ikke noe problem opp til 400hk iallefall, kanskje mer? er helst eksoskam som byttes men heller ikke noe must før over 400hk. er vel folk som har benket oppimot 600hk med orginalt aan innsug, vet iallefall en s1replika med aan motor som gjorde rundt 570 om jeg ikke husker galt. clutch er vel også synsing, men over 350hk er det vel bare spørsmål om tid. girkassene tåler masse juling, en skal vel være ganske stygg med dem for at de skal ryke. stemplene er jo orginalt smidd så de tåler jo det meste. veiv er vel betegnet som skuddsikker orginal ic byttes vel i de fleste tilfeller over 400hk. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Februar 8, 2009 [*]Orginal IC - OK til nærmere 400 hk Er Intercooleren på S6 AAN lik som på RS2? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Februar 8, 2009 Er Intercooleren på S6 AAN lik som på RS2? Nei, s6 er vel også lagd i plast 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Februar 8, 2009 Er Intercooleren på S6 AAN lik som på RS2? Har ikke rs2 fmic orginalt da? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Mars 5, 2009 stemmer d 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...