#1 Skrevet Februar 5, 2009 Hei, har en a4 1.8tq som jeg nylig har kjøpt (hos forhandler som solgte bilen for bank). Etter 1 uke kom motorelektronikk lampen på, jeg fikk bilen på verksted der de tok diagnose og fant ingenting så de resetta lampa. etter en stund kom den på igjenn, samme verksted tok ny diagnose og mente det hadde noe med eksos å gjøre. Bilen jeg kjøpte hadde montert dumpventil noe som jeg trodde kunne være årsak til dette så monterte en forge resirk. Så nå når jeg var ute å kjørte så kom den på igjenn. Er lei av å dra til verksted der de ikke finner ut av en dritt Noen som kan ha en ide om hva dette kan være? Tenker på kontaktfeil kansje? Takk for all hjelp mvh 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Februar 6, 2009 Var idag og fikk diagnose og sletting av feilkoder. Er feil med blandingsforholdene og for høye co verdier Kan det ha med kaldstartpumpa å gjøre? Lyset er fortsatt på når motoren blir varm og har kommet på enda motoren er varm. Har bare kjørt bilen på vinterstid så rundt 0 grader til -15 . så kan ikke svare på om dette skjer når det er varmt i lufta. Takk for alle svar 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Februar 6, 2009 Du skriver ingenting om årsmodell på bilen din, men her lukter det at det er en feil med lambdasonden din, eller så trekker den falsk luft et sted slik at blandingsforholdet blir feil. Har vært borti et par 1.8t motorer med falsk luft problemer, og da kommer motorlampen og feil blir lagret som blandingsforhold feil, det sitter en tjaa ca 12mm tjukk slange på innsuget ditt som er ca 20mm lang med en 90 graders bend på som pleier og sprekke og da suger den luft inn der. Sjekk dette, før du eventuelt skifter lambda-sonde. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Februar 6, 2009 Du skriver ingenting om årsmodell på bilen din, men her lukter det at det er en feil med lambdasonden din, eller så trekker den falsk luft et sted slik at blandingsforholdet blir feil.Har vært borti et par 1.8t motorer med falsk luft problemer, og da kommer motorlampen og feil blir lagret som blandingsforhold feil, det sitter en tjaa ca 12mm tjukk slange på innsuget ditt som er ca 20mm lang med en 90 graders bend på som pleier og sprekke og da suger den luft inn der. Sjekk dette, før du eventuelt skifter lambda-sonde. jeg tror det kan være noe med dette, på min A3 8P så lyser motorlampen for øyeblikket. Dette pga. at lambdasonden iblant gir fra seg feil lesninger (eller.no).. Blir vel skifte straks, 3000,- skulle verkstedet ha for jobben (Sveen Auto (surnadal, VW/audi verksted.)) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Februar 6, 2009 Hei, takk for svar. Det er en sen 2000 tidlig 2001 mod, facelift utgave. Skal ut å skjekke over alle slanger for evt sprekk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Februar 6, 2009 Hei, takk for svar.Det er en sen 2000 tidlig 2001 mod, facelift utgave. Skal ut å skjekke over alle slanger for evt sprekk Derfor jeg spurte om årsmodell var at det muligens sitter 2 stk lambda sonder på bilen din, en før og en etter katalysatoren. Men lykke til, ordner seg nok. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Februar 10, 2009 Fant feilen, det var en vacum slange som det var sprekk i, så får bare håpe at det var bare det. Takk for tipset sparte litt kronasj dær. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Februar 11, 2009 Tror jeg har fådd en ny feil nå De bytta vacum slangen min på verksted mens de feilsøkte, gikk på garanti. Å da bytta de resirk ventil med det samme, hadde kjøpt en ny Forge 07 ventil. Å har kjørt i et parr dager nå og har fådd en spesiell lyd fra motor, ganske ubeskrivelig lyd egentlig Har ikke åpent luftfilter så får ikke en dumpe lyd, og tror ikke det er en sånn ''plystre'' lyd heller. Motoren går likens som før, er ikke noe forskjell. Men kan det være at de kansje har montert den nye ventilen feil vei? Har prøvd å sedd å følt, ganske trangt dær. Ventilen står rett opp og vacum slange på toppen og kan kjennes som en kort slange på ene siden og en lang under. Er det ikke den som går til IC som er en lang slange? Altså, den under er på feil plass? Noen som har noen bilder av resirk ventil til 1.8t motorer elns? MvH 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...