Plastsveis; hvor store skader kan sveises

Anbefalte innlegg

Hei, jeg lurer på hvor store skader man kan fikse med å sveise plasten på fangere. Møller skal ha 16k for ny fanger til RS2`n så det er ikke aktuellt, og brukte er ikke lett å få tak i. Er et ca 10cm stykke som er knust, samt ett feste som er brukket av.

Problemet er at stykket som er brukket av er kurvet, og jeg har ikke delen...

Er det mulig å fikse?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

legg ut bilde av skaden så er det lettere og se om det går eller ikke. jeg har akkurat fått sveisa min rs2 fanger nå pga en kompis rygga på bilen min. der var det to sprekker på ca 30 cm vær. er ganske dyrt og få det sveisa. jeg betalte 3750kr for og sveise min og der var det ingen deler som mangla. ta bilde av fangeren din og send en mail med bilde til multibil på rud(vet ikke hvor du holder til men) i bærum så får du en ca pris vist det i det heletatt lønner seg.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er ikke snakk om sprekker, det har blitt knust et rimelig stort område av fangeren. 10cm x 10cm... Er det mulig å bruke deler fra andre fangere å lappe sammen en hel?

3750 er jo billig! Ny fanger koster 16k uten lakk... Så er fornøyd om jeg kommer under 10lapper jeg.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du i profilen din hadde skrevet et lite hint om hvilken landsdel du befinner deg i kunne du lettere fått tips om firmaer etc. som er flinke på slikt som du kunne kontaktet : rolleyes

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er ikke noe problem å bruke div deler av andre fangere, gjort det mange ganger! Bare pass på at det er ganske lik kurve og samme plast

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vegard. Ta og hør med Autocaross på Heimdal. Han som driver det er meget flink med plastsveising, og får nok til og gi deg en pris om du viser skaden. Ikke så ille pris på han eller om du får en deal på forhånd. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Orginal fangeren er vel av ABS. Er det ikke det disse rieger fangerene er laget av også?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Orginal fangeren er vel av ABS. Er det ikke det disse rieger fangerene er laget av også?

Jo er dt :) Men pleier å stå en plast kode inni fangern som er koden til hvilken sveisetråd og sånn du skal bruke

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vegard. Ta og hør med Autocaross på Heimdal. Han som driver det er meget flink med plastsveising, og får nok til og gi deg en pris om du viser skaden. Ikke så ille pris på han eller om du får en deal på forhånd. :)

Takk for det Marius.

Tror faktisk vi har avtale med dem gjennom jobb også... Skal høre med dem imorgen, kanskje ta med bilen en tur oppover også...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser forresten nå at det står att et feste er brukket. Det er verre og få til det skikkelig. Fangeren som jeg hadde på min Audi80 hadde også knekt feste, og det var veldig vanskelig og få til det. Både med plastsveising og forstering på innsiden :( Dette var en org rs2 fanger.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan er holdbarheten ved å smelte det sammen med f.eks en litt stor loddebolt? Har en sprekk i min jeg også som skal fikses etterhvert.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

En varme pistol med munnstykke til sveise tråder er jo best! Aldri prøvd med loddebolt :P

body_index_welding.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

en slik er det vi også har brukt på skadet fangere:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvor får jeg tak i slikt munnstykke? sorry OT

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser forresten nå at det står att et feste er brukket. Det er verre og få til det skikkelig. Fangeren som jeg hadde på min Audi80 hadde også knekt feste, og det var veldig vanskelig og få til det. Både med plastsveising og forstering på innsiden :( Dette var en org rs2 fanger.

feste er det bare å lime, ingen problem

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Autocaross sa det ikke skulle være noe problem å fikse hverken festet eller fangeren. Nå trenger jeg bare en donor fanger :-) Så litt lettere å finne en ødelagt fanger enn en fin ny fanger (Håper jeg)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.