Spm. om lykt / pærer A6 C4

Anbefalte innlegg

Har en A6 C4. Nærlyset i ene lykta er gått, og i den siste tiden har jeg hatt utrolig dårlig lys sånn generelt, så tenkte jeg skulle få bytta alle pærene i lyktene.

Men, bortsett fra park, nær og fjernlys, er det enda en ubrukt pære til i lyktene.. tåkelys dette da. Men hvorfor har jeg dette.. har ikke bryter i dashen til tåkelys foran. Det ligger også to kabler med plugger i motorrommet som ser skummelt ut som om de passer på lyktene, disse har ligget løst siden jeg kjøpte bilen.

Er det da mulig å koble disse på og kjøpe meg en bryter og et relé slik at jeg også får tåkelys fremme?

Og hvilke pærer skal jeg kjøpe? Går det greit å stikke på biltema, eller blir det dårlige greier da? Aner heller ikke type på pærene, men parklysene er jo ganske standard pærer (5w 12v?), nær og fjernlyset er h1..?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Linsenelyktene ser nesten sorte ut når jeg titter inn i dem, dette er vel ikke bra.. Men før jeg hiver dem i aceton e.l, er det noe form for belegg på innsiden av disse som evt. vil skades ved rens?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja kikka på den nå. I den ene reflektoren min (fjernlyset) har noe av lakken flasset av..

PS Linsene mine så ikke så gale ut, men virket litt matte kanskje.. de ble iallefall veldig bra. Pusta på linsene og tørket med mikrofiberklut, ble veldig blanke å fine. Så gjenstår det bare å finne ut hvilke pærer jeg skal kjøpe, holder på å vaske lykteglassene innvendig nå..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.