#1 Skrevet Februar 5, 2009 Hei På tide å bytte luftfilter på min Audi A6 TDI, og lurte på om det var like greit å kjøpe ett K&N innsatsfilter.. Men hva er egentlig forskjellen på ett slikt innsatsfilter, og ett org. filter? Fredrik 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Februar 5, 2009 Eg ville ikke ha anbefalt KN filter innsatts, fordi dette kan ødelegge luftmengdemåleren. Har opplevd d selv. dyr opplevelse. prøv heller å få tak i et luftfilter uten det fettet/oljen som er tilsatt i KN filteret. Husker ikke hvilken side man fant det på, men sikkert noen andre her på forumet som vet d KN filter har bedre effekt enn vanlig filter fordi filteret er ikke like "tett" som orginalfilteret. Hvis du ser på et KN filter og et orginalfilter så ser du forskjellen med en gang 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Februar 6, 2009 Tips, bruk orgialt. kn kan ødlegge luftmassemåleren din 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Februar 6, 2009 Det har skjedd med meg Noen som vet hvor jeg får et kont sportsfilter av god kvalitet til 1992 mod Golf VR 6? lånte tråden din litt jeg Mvh Daniel 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Februar 6, 2009 Gjelder dette innsatsfilterene og? Trodde det bare var åpne filter man byttet ut hele org. filterboksen med.. Og så trodde jeg og at K&N ikke var innsatt med olje, men at greenfilter var det.. Hadde åpent greenfilter twister på min golf iv tdi. Røyk 2 LMM på den.. Latterlig Så skal ikke ha no filter med olje nei.. Tips til innsatsfilter (ikke åpent kon-filter) som ikke er innsatt med olje? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Februar 6, 2009 Litt off Topic, men alikevel litt aktuelt: Hva er forskjell på luftmengemåler og luftmassemåler? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Februar 6, 2009 Det er vel akkurat det samme om jeg ikke tar mye feil Bare to forskjellige betegnelser.. Tror luftmassemåler kommer fra det tyske navnet.. luftmasser-ett-eller-annet.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Februar 6, 2009 Luftmengdemåler har spjeld og greier, mens luftmassemåleren er åpent med ei rist og no sensorgreier i. IKKE det samme nei;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Februar 6, 2009 ups.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Februar 6, 2009 Uansett om KN filter er kont eller det bare er innsatts filter, så er det smurt inn med en en slags olje. Dette gjelder ikke bare Greenfilter, KN filter også. hvis du skal prøve å hente ut noe effekt av bilen eller få litt friskere bil, ville jeg ha lagt fram rør fra fangeren til luftfilter boksen, slik at du får mer luft i filteret sånn at motoren slipper å "stesse" med å dra inn luft Eller du kan montere effektanlegg Ville ikke ha brukt KN filter hvis jeg var deg... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Februar 6, 2009 Det har skjedd med meg Noen som vet hvor jeg får et kont sportsfilter av god kvalitet til 1992 mod Golf VR 6?lånte tråden din litt jeg Mvh Daniel Du Daniel har jo allerede ødelagt en LMM, men jeg vet ikke om det var fordi du brukte Green filter eller KN filter, men jeg ville ikke ha montert KN filter på bilen hvis jeg var deg!!! Det blir en dyr opplevelse. Hvis du absolutt vil ha Sportsluftfilter kan du kjøpe BSR sitt filter. dette er visst knallbra og skal ikke ta knekken på LMM. Du finner det her: http://www.autopower.no/ Hvis ikke kan du kjøpe stålfilter. Det finnes ikke spor av noe slags olje i de filtrene og de filtrerer like godt som vanlige sportsluftfiltre. Husker ikke siden til de stålfiltrene. Google det og se om du finner noe der:) (de kan være litt dyrere enn vanlige filtrer ) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Februar 6, 2009 Her er bsr sitt filter til min bil: http://sv.bsr.se/products/46257213/ Men dette skal oljes det og.. Vil ikke dette ta knekken på LMM? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Februar 7, 2009 Jeg lurer på hvordan dere som ødlegger lmm sensorene deres egentlig smører filtrene.... Er det sånn at det drypper av de når dere setter de inn? Jeg har hatt K&N filter, både innsats og con på flere av mine audi med lmm og ingen av lmm har gått til dags dato, bank i bordet. har kjørt med k&n i sikkert 10 år uten problemer med lmm. Mye av grunnen til at jeg kjører med K&N er at det er mye enklere å bare rense filtret enn det er å gidde å stikke på feks. vw/audi butikk eller mekonomen for å kjøpe et filter. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Februar 7, 2009 Du Daniel har jo allerede ødelagt en LMM, men jeg vet ikke om det var fordi du brukte Green filter eller KN filter, men jeg ville ikke ha montert KN filter på bilen hvis jeg var deg!!! Det blir en dyr opplevelse. Hvis du absolutt vil ha Sportsluftfilter kan du kjøpe BSR sitt filter. dette er visst knallbra og skal ikke ta knekken på LMM. Du finner det her: http://www.autopower.no/ Hvis ikke kan du kjøpe stålfilter. Det finnes ikke spor av noe slags olje i de filtrene og de filtrerer like godt som vanlige sportsluftfiltre. Husker ikke siden til de stålfiltrene. Google det og se om du finner noe der:) (de kan være litt dyrere enn vanlige filtrer ) Takk skal du ha, du ordner det meste Mvh Daniel 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Februar 7, 2009 Jeg lurer på hvordan dere som ødlegger lmm sensorene deres egentlig smører filtrene.... Er det sånn at det drypper av de når dere setter de inn? Jeg har hatt K&N filter, både innsats og con på flere av mine audi med lmm og ingen av lmm har gått til dags dato, bank i bordet. har kjørt med k&n i sikkert 10 år uten problemer med lmm. Mye av grunnen til at jeg kjører med K&N er at det er mye enklere å bare rense filtret enn det er å gidde å stikke på feks. vw/audi butikk eller mekonomen for å kjøpe et filter. Henger meg på denne. Jeg har selv hatt KN eller Greenfilter på hvertfall 10 av bilene jeg har hatt. Har aldri opplevd å måtte bytte luftmassemåler pga dette. Det har nok mest med mengden av olje man setter inn filteret når man renser det og setter det inn med olje. Følger man anvisningene fra produsenten så er nok ikke dette noe problem. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Februar 7, 2009 Har selv aldri hatt problem med K&N filter på noen biler. Kjører selv med dette på A6`n nå. Har aldri byttet luftmassemåler jeg heller.. så det er nok endel som aldri har hatt problemer heller.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Februar 7, 2009 Kan noen komme med ett innsatsfilter/konfilter som ikke er oljebasert + att det er ett "sportsfilter" ? eller er det bare å bestille opp ett orginalt ett, skulle ha bytta det på bilen min og.. ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Februar 7, 2009 Husker når jeg bytta på golfen, til greenfilter, så sa alle at jeg måtte bruke K&N, ikke green. Dette fordi green "dreper" LMM.. Men vettafaen jeg, virker som det er samme ulla.. Men tror jeg blir å bytte til K&N, så får nå bare LMM ryke.. Gjør den så, så er det nå bare å bytte LMM, koster vel 900,- på nbs, og sette inn org. luftfilter igjen.. Ikke stort verre.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Februar 8, 2009 Husker når jeg bytta på golfen, til greenfilter, så sa alle at jeg måtte bruke K&N, ikke green. Dette fordi green "dreper" LMM.. Men vettafaen jeg, virker som det er samme ulla.. Men tror jeg blir å bytte til K&N, så får nå bare LMM ryke.. Gjør den så, så er det nå bare å bytte LMM, koster vel 900,- på nbs, og sette inn org. luftfilter igjen.. Ikke stort verre.. Green og og KN er vel ganske like bortsett fra fargen... Det er vel mannen/dama som renser og setter inn filteret med olje som dreper LMM. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet Februar 8, 2009 Green og og KN er vel ganske like bortsett fra fargen... Det er vel mannen/dama som renser og setter inn filteret med olje som dreper LMM. Drepte en LMM med olja som var på når jeg kjøpte det engang jeg, da sprayet jeg ikke på noe i tilegg. Kjøpte ett konfilter som var ett tørrfilter engang, men husker ikke hvor jeg får kjøpt det nå .. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...