er kupevifta i golf 2 styrt av et relé?

Anbefalte innlegg

kupeviften i bruksbilen fungerer kun på hakk 3 - altså full guffe. forsøkt å bytte selve bryteren uten bedring så spørsmålet er da hva neste skritt i feilsøkingen bør være...er moroa styrt av noe rele eller lignende?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

er nok formotstanden som har ryki sitter på vifta som sitter oppunder dashen på pasasjer sia tar 2 min og skifte

motstands pakka får du løs trenger ikke og skifte hele vifta

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

motstanden din på vifta er gåen. du kan enten lodde på ein ny motstand eller kjøpe ny vifte. så vifta er ikkje rele styrt

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

At vifta fungerer kun på 1 og 3 er helt normalt (skal riktig nok ikke være slik).. Jeg har forresten kjørt en golf mk2 som faktisk fungerte på 2. stillet.. Det var en spesiell opplevelse! :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som andre her har sagt så e sannsynligvis formotstanden din gåen. Det er en liten temperatur sikring som tar kvelden når vifta kun fungerer på tredje hakk. Du kan enten bytte denne sikringen, eller så kan du dra til hoggern å kjøpe en ny der. Jeg fikk en brukt for en 50 kroner. Hvis du vil kjøpe ny sikring og lodde den på finner du den her: https://www1.elfa.se/elfa~no_no/b2b/catalogstart.do?tab=catalog

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

supert folkens :) hjertelig takk for svar!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

se der ja - da vet jeg hva jeg leter etter :)

om noen tilfeldigvis har en liggende eller har en delebil med velfungerende vifte så JA TAKK! ellers er det vel like dumt å handle nytt..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Grunnen til at termosikringen ryker er at vifta blir treig og bruker mer strøm for å dras rundt. Bør smøre opp vifta når du har den ute, så slipper du at den ryker igjen med det første.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.