Vacum pumpe på C4 A6 2,5 TDI for bremser

Anbefalte innlegg

Hei! noen som har erfaring med klakking i stempel for vacum pumpe som har tilknytting til bremser? er vist lokalisert i nærheten av diesel pumpen. Har en forferdelig tikking/mer klakking som hører ut som en løfter eller ett veiv lager,men snakket med en mekaniker i dag som sa att stempelet i denne vacumpumpa var en svakhet og laget en tilsvarende lyd når stempelet var utslitt

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stemmer det.

Disse pumpene kan gi seg. Som regel er det enveisventilen som blir slitt og da klarer den ikke bygge opp og holde på vakuum.

Andre ganger kan det bli klakkelyd.

Noen pumper gir seg etter nærmere 300.000 km mens ande kan gå over 500.000

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stemmer det.

Disse pumpene kan gi seg. Som regel er det enveisventilen som blir slitt og da klarer den ikke bygge opp og holde på vakuum.

Andre ganger kan det bli klakkelyd.

Noen pumper gir seg etter nærmere 300.000 km mens ande kan gå over 500.000

Vist jeg pumper trykk med bremsepedalen ,så forsvinner "klakkingen" så det stemmer nok det du sier ja!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Havna på 1100-1200 eller no tror jeg. Gikk fort også, hadde pumpa i løpet av 4 dager! :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Drar opp denne gamle tråden, da jeg lurer på om 2,5 TDI'en har vacuum reservoir på bremsene ala "bomba" på C4 S'ene?

(sikkert dårlig forklart..)

Synes bremseeffekten er dårlig / hard pedal ved oppstart, men kommer seg med en gang jeg får igang motoren...

Stemmer jo godt med vacumpumpe over her som skaper vacum i forhold til bremsene, men hva hjeler til å holde på dette når motor er av / ikke går??

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, den har vakuumbeholder rett bak masterpumpa. Lufta kan lekke ut av diverse slanger som kommer inn på beholderen, bare å følge slangene og lytte etter sus etter at motor er stanset.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har en helt ny slik vacumpumpe som ble innkjøpt til transporter TDI liggende.

Om noen trenger det... jeg har ikke slik bil lengre

Jan Brede

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har en helt ny slik vacumpumpe som ble innkjøpt til transporter TDI liggende.

Om noen trenger det... jeg har ikke slik bil lengre

Jan Brede

Quanta costa? :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde samme klikke lyden, på min 80 cabriolet, for noen år siden.....

Vannvittig klikke lyd, dengang kostet ny pumpe rundt 5000 kr hos møller, om eg ikke husker feil.

Tok en spansk en, og åpnet pumpa.... og satt inn en tynn skive, på staget, som går inn på kam` n, slik at den fikk litt lengre slaglengde. Da eg hadde en teori, om at det er slitasje på den, som gir klikkelyden.

Dette er vel snart 4 -5 år siden, og pumpa virker enda. Kommer litt lyder av den av og til, men gir man litt gass, og slepper igjen, så forsvinner de....

Har ikke brydd meg med å skifte den enda, siden alt fungerer. Bilen blir minimalt brukt også....

Det var nå bare et lite tips, som en nødløsning..... :-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Quanta costa? :)

1000kr inkl frakt ved forskuddsbetaling.

Jan Brede

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde samme klikke lyden, på min 80 cabriolet, for noen år siden.....

Vannvittig klikke lyd, dengang kostet ny pumpe rundt 5000 kr hos møller, om eg ikke husker feil.

Tok en spansk en, og åpnet pumpa.... og satt inn en tynn skive, på staget, som går inn på kam` n, slik at den fikk litt lengre slaglengde. Da eg hadde en teori, om at det er slitasje på den, som gir klikkelyden.

Dette er vel snart 4 -5 år siden, og pumpa virker enda. Kommer litt lyder av den av og til, men gir man litt gass, og slepper igjen, så forsvinner de....

Har ikke brydd meg med å skifte den enda, siden alt fungerer. Bilen blir minimalt brukt også....

Det var nå bare et lite tips, som en nødløsning..... :-)

Gjorde det samme på min 93mod 2,5.funka fjell så lenge jeg hadde den.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.