#1 Skrevet Februar 6, 2009 Driver å vurderer noen 9x16 felger til Golfen å lurer på hva som er maks. innpress med gewinde ?? Går det for eks. med 9x16 ET25 uten at det subber i justeringsmuttern ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Februar 6, 2009 Usikker på hvor god plass det er foran, men jeg hadde 8x16 et33 bak på min i fjor, og da subbet felgen såvidt i fjæra i brå svinger. Etter mine beregninger bygger 8x16 et33 ca like langt inn som 9x16 et20. Hvor god plass det er foran er jeg faktisk usikker (og spent) på selv. Trodde et15 var vanlig på 9x16 til golf 2. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Februar 6, 2009 Vet om flere som har kjørt med et 30, men det skal gå fint med et25 og gevinde vil jeg tro! Alt kommer jo ann på hvor mye du har tenkt å senke den ned forran.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Februar 6, 2009 Gär jo an ä putte pä en spacer ogsä om det blir for närt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Februar 6, 2009 Med ET25 får du problemer med styrestagene ved full sving, så må nok ned til ET15. Det var ihvertfall realiteten min med 9x14 med ET25, og space ned til ET20 hjalp heller ikke. Går fint ved 60-70mm senk med 205/40 eller 215/35 dekk og litt lett massering av hjulbuene foran. Hadde senket rundt 70-80mm på min med 9x16 ET15 og 205/40, samt skjært bort litt av hjulbuene foran og G60-breddere. Hjelper å vite hvor mye senk du skal ha, og hva slags dekdim det blir aktuelt å kjøre med. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Februar 6, 2009 Det blir gewinde å senket så mye det går blir muligens kanskje noen Porsche felger i 9x16 med 215/35-16 rund baut. Siden disse har ET70 orginalt så kan det være greit å vite hvor tykke spacere jeg må ha. Men....er avhengig av å få solgt de felga jeg har nå da.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Februar 6, 2009 ET70? Da har du ihvertfall mye å gå på hva angår innpress, og burde ikke være noe problem å finne det helt rette innpresset da;) Bilder av felgene? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Februar 6, 2009 Sorry,ET60 var det..... Å et lite bilde av vidunderne 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Februar 6, 2009 ET15 var 5-6 mm fra fjørbeinene på min. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Februar 6, 2009 ET15 var 5-6 mm fra fjørbeinene på min.Så ET20 er nok det som er maks da....greit å vite slikt når man skal bestille spacere. Men de felga her blir vel solgt før e får solgt mine 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Februar 6, 2009 Jeg har 9x16 med et25 felger, det funket med justerbart helt til jeg skulle senke den mer, da traff dekket/felgen justeringsmutteren, så satte på en 10mm spacer og da passer det akkurat.. får ikke et bankkort mellom felg og justeringsmutteren foran... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Februar 6, 2009 Sorry,ET60 var det.....Å et lite bilde av vidunderne Hva mätte du ut med for de der, disse her ligger pä Golf 1 forumet tilsalgs for 900 euro med bra dekk og adaptere. Prisen kunne diskuteres. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Februar 6, 2009 Det var gromme felger Pål! Skulle ønske jeg hadde en golf 1-2 å sette sånne på ! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Februar 7, 2009 Hva mätte du ut med for de der, disse her ligger pä Golf 1 forumet tilsalgs for 900 euro med bra dekk og adaptere. Prisen kunne diskuteres. Han skal ha 1300 euro uten 5x100 adapter......men jeg tenkte å by han 950 eller 1000. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Februar 9, 2009 Er det MYE jobb som må gjøres med hjulbuer foran for å få på 9x16 ET20 ? Vil helst ikke begynne med å bredde skjermer osv. Skal kjøres klin stil uten hjulbue-lister. Holder det med en runde med heftig valsing ? Hvis det blir altfor mye mikk-makk blir det heller noe annet enn 9x16 rund baut....frister litt med noen brede 15 toms felger også 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Februar 9, 2009 Jeg kjørte med ET15, senka godt.. G60 skjermer og breddere, uten innerskjerm uten problem;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Februar 9, 2009 ET15 og G60 buer vil jeg si er akkurat biltilsyn-godkjent. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Februar 9, 2009 Er det MYE jobb som må gjøres med hjulbuer foran for å få på 9x16 ET20 ? Vil helst ikke begynne med å bredde skjermer osv. Skal kjøres klin stil uten hjulbue-lister. Holder det med en runde med heftig valsing ? Hvis det blir altfor mye mikk-makk blir det heller noe annet enn 9x16 rund baut....frister litt med noen brede 15 toms felger også glem det - jeg holder på å valse til 8-13 ET 0 og det må breddes (sveise) skal det bli både pent og bli breit nok. eller dvs jeg klarte ikke å få det til og ser jeg ikke for meg at det er mulig uten at metallet slår seg, og sprekker og krever etterarbeid (som jeg er i gang med) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Februar 9, 2009 glem det - jeg holder på å valse til 8-13 ET 0 og det må breddes (sveise) skal det bli både pent og bli breit nok. eller dvs jeg klarte ikke å få det til og ser jeg ikke for meg at det er mulig uten at metallet slår seg, og sprekker og krever etterarbeid (som jeg er i gang med)Faen,var skikkelig gira på de Clubsport-felga jeg Jaja får titte meg om etter noe ikke fullt så ekstremt som 9x16 rund baut da. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet Februar 10, 2009 9-16 ET 30 er jo fortsatt et alternativ (er det ikke å få den dimmen fra opptil flere leverandører?) uten breddere, men du må fortsatt brette opp kanten innvendig i skjermen om du vil senke så det ser hyggelig ut! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet Februar 10, 2009 (endret) På 9" med ET30 får du problemet med fjørbein (gewinde, og muligens vanlige dempere) og styrestag. For å være ærlig, så tror jeg 9x16 ET20 kommer til å gå kjempebra om du har 215/35 eller 205/40, eller eventuelt 195/45 eller 40 for de som vil ha en så ekstrem strekk, og litt valsa/banka skjermbuer (den indre kanten må bort). Blir litt synsing fra min side, men er også basert på egne erfaringer med 9x14 ET20. Bilder for å illustrere "poken" på min med overnevnte bredde/størrelse/innpress (altså likt som det du vil ha, bare med 2"er mindre og med 195/45 dekk): Poenget og konklusjonen var: Go for it: ja : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet Februar 10, 2009 Siden det er snakk om Porsche-felger med ET60 så kan jeg jo trikse med ET alt etter hvor tykke adaptere jeg kjøper. Siden det blir litt tykkelse på spacerne vil jeg helst ikke ha to-tre spacere utenpå hverandre liksom. De Clubsport-felgene jeg vurderer har 215/35 dekk men det spiller vel liten rolle for plassen kontra 215/40 dekk vil jeg tro. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#23 Skrevet Februar 10, 2009 (endret) På 9" med ET30 får du problemet med fjørbein (gewinde, og muligens vanlige dempere) og styrestag. For å være ærlig, så tror jeg 9x16 ET20 kommer til å gå kjempebra om du har 215/35 eller 205/40, eller eventuelt 195/45 eller 40 for de som vil ha en så ekstrem strekk, og litt valsa/banka skjermbuer (den indre kanten må bort). Blir litt synsing fra min side, men er også basert på egne erfaringer med 9x14 ET20. Bilder for å illustrere "poken" på min med overnevnte bredde/størrelse/innpress (altså likt som det du vil ha, bare med 2"er mindre og med 195/45 dekk): Poenget og konklusjonen var: Go for it: ja : har du tatt høyde for hvor mye bredderen hjelper deg her? her er et bilde av 8" bredde og ET 0 (som ikke blir veldig ulikt 9" ET 20) med "riktig" camber - altså ikke negativ og det her skal godt gjøres å få innunder med "normal" valsing, enkelt å greit, også til tross for at jeg har 155 gummi - for din del vil det bety 195 gummi for å få en skrå nok dekkside. det jeg prøver å si er at det er mulig men ikke uten etterarbeid, med mindre du treffer på en som virkelig kan valsinga si 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#24 Skrevet Februar 11, 2009 har du tatt høyde for hvor mye bredderen hjelper deg her? De 0.3 centimetrene bredderen "hjelper" meg her er ikke noe å bry seg om. Under bredderen var skjermen umodifisert og helt originale skjermbuer - ikke kuttet, banket eller valset noe - og det subbet ikke i det hele tatt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...