#1 Skrevet Februar 6, 2009 har en 99 passat 1,9tdi 110hk som jeg syns det vibrerer litt.. ei during,, ha skifta girkasse opphenget men ble ikke bedre.. men d var dårlig..noen som har forslag hva d kan være? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Februar 7, 2009 ingen som ha en formening på ka det kan være? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Februar 7, 2009 Er det vibrasjon i eksosanlegget, kommer det mest sannsynlig fra flexidelen på eksosanlegget, eller dårlige motorfester. Har selv samme symptomer på min passat, og jeg satte en slangeklemme midt over flexien, og det ble markant bedre. Selve flexien er så "slapp" at eksosanlegget vibrerer fram og tilbake 3-4mm ca. På min skal jeg bytte ut flexien, men jeg må da til med sveiseapparatet, da denne ikke er utskiftbar originalt. Kjøpte ny flexi hos biltema, for 179,- Denne må kappes i begge ender og tilpasses i diameter i den ene enden. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Februar 7, 2009 Er det vibrasjon i eksosanlegget, kommer det mest sannsynlig fra flexidelen på eksosanlegget, eller dårlige motorfester.Har selv samme symptomer på min passat, og jeg satte en slangeklemme midt over flexien, og det ble markant bedre. Selve flexien er så "slapp" at eksosanlegget vibrerer fram og tilbake 3-4mm ca. På min skal jeg bytte ut flexien, men jeg må da til med sveiseapparatet, da denne ikke er utskiftbar originalt. Kjøpte ny flexi hos biltema, for 179,- Denne må kappes i begge ender og tilpasses i diameter i den ene enden. men er ikke catten en del av flexien? hmm kordan ser man att motor festene er dårlig? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Februar 7, 2009 Er duringen der hele tiden eller er det bare på pådrag på lave turtall? (1500-2000 omdr/min) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Februar 7, 2009 Er duringen der hele tiden eller er det bare på pådrag på lave turtall? (1500-2000 omdr/min) er mest i i de omdreininger som du sier-- 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Februar 7, 2009 er mest i i de omdreininger som du sier-- Da er jeg veldig redd for at svinghjulet ditt lager vibrasjoner for deg. Har dette på A4`en min også. PS: et nytt svinghjul koster 15000 på møller, så jeg kommer ikke til å bytte med det første. Har egentlig bare blitt en vane å ignorere dritten. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Februar 7, 2009 Da er jeg veldig redd for at svinghjulet ditt lager vibrasjoner for deg.Har dette på A4`en min også. PS: et nytt svinghjul koster 15000 på møller, så jeg kommer ikke til å bytte med det første. Har egentlig bare blitt en vane å ignorere dritten. å fan,, er det noe måte å finne ut dette helt sikkert? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Februar 7, 2009 å fan,, er det noe måte å finne ut dette helt sikkert? nja. det er litt vansklig vil jeg tro.Kanskje en som jobber som mekaniker sitte på eller få prøve bilen din? Jeg bytta jo motor i min, pga litt problemer med den gamle, Og i den gamle var vibrasjonen helt forferdelig, (ble bare verre og verre) så jeg forska litt på dette, og fant ut at dette er et problem med tdi`ene til VAG. Så jeg håpte jo da at det svinghjulet som satt på den nye motoren som jeg handlet skulle vær bra. Første prøvetur så var der ikke antydninger til vibrasjoner. Men har hørt også at dei orginale dobbeltmasse svinghjulene ikke er så fryktelig glad i chippet motor. Etter en mnd eller 2 så begynte det å vibrere igjen, og nå ca 5mnd etter jeg bytta motor er det nesten like ille som det var i den andre motoren: gråter : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Februar 7, 2009 nja. det er litt vansklig vil jeg tro.Kanskje en som jobber som mekaniker sitte på eller få prøve bilen din? Jeg bytta jo motor i min, pga litt problemer med den gamle, Og i den gamle var vibrasjonen helt forferdelig, (ble bare verre og verre) så jeg forska litt på dette, og fant ut at dette er et problem med tdi`ene til VAG. Så jeg håpte jo da at det svinghjulet som satt på den nye motoren som jeg handlet skulle vær bra. Første prøvetur så var der ikke antydninger til vibrasjoner. Men har hørt også at dei orginale dobbeltmasse svinghjulene ikke er så fryktelig glad i chippet motor. Etter en mnd eller 2 så begynte det å vibrere igjen, og nå ca 5mnd etter jeg bytta motor er det nesten like ille som det var i den andre motoren: gråter : oki,, har en kjenning som jobber med vw som prøvde bilen på mandag.. han nevnte ikke noe om svinghjulet,..men nevnte dette med flexibelen på eksosen.. men måtte høre hær om andre som har hatt denne duringen,, 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Februar 7, 2009 På min 2001 passat 130 tdi hadde jeg også endel vibrasjoner/ulyder som gikk meg på nervene, det viste seg å bare være det store plastdekselet på motoren som var litt løst + en løs innerskjerm. Trodde det var mer alvorlig først, men tror jeg begynte å innbille meg at jeg kjente mer vibrasjoner enn det egentlig var! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Februar 9, 2009 men er ikke catten en del av flexien?hmm kordan ser man att motor festene er dårlig? Katalysator sitter nedenfor flexien, og flexien sitter rett etter turboen. Motorfestene sjekkes ved å prøve å løfte opp motoren. Ser det lett om det gir etter. Motorfestene er oljefylte, og ved lekkasje vil motoren sige nedover, og motorfestet vil ikke lengre klare å ta opp lyd og vibrasjoner som det skal. Dermed kan du løfte opp motoren igjen tilsvarende som den har seget ned. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...