Sperrer på 3500 o/min (WR)

Anbefalte innlegg

Jeg har nettopp kjøpt en urquattro 81 mod (WR).

 

Får ikke dratt bilen over 3500 o/min, da den sperrer. Uansett om jeg drar den forsiktig opp (uten turbotrykk) eller gir flatt jern så stopper det her.

 

Turtallsnåla går rett ned til "null" da dette skjer og går opp igjen da turtallet faller.

 

Det er ingen flammer eller knitring da sperren slår inn. Bilen går helt rent ellers og vi har sjekket fordeler og byttet tennkabler.

 

Skal prøve sjalteboksen i morgen...

 

Har noen vært borte i lignende problemer?

 

Mvh Henrik Frisak

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg synes fortsatt det høres ut som en tenningsproblem. Evt at den ikke får bensin nok.

 

Får du rust den til over 3500 uten belastning?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fant problemet i dag!

 

Det var brudd i en ledning mellom sjalteboksen og styringsenheten.

 

Nå går a' som ei klokke :)

 

Mvh Henrik

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bra det ordnet seg. Litt morsommere med mer turtall. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sorry off-topic men.. Er dette den hvite som var i bilmarkedet?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Denne hvite urquattroen har vært for salg på Finn.no. Kjøpte den for to uker siden. Skal legge ut bilder av den etter jeg har solgt GTen min.

 

 

Etter 30 min kjøring kom problemet tilbake igjen... Nå sperrer den på 3500 o/min :(

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk samme problem på min 85 GT, kjøpte en uoriginal rotor med turtallssperre, den kutta på litt over 4000 o/min. Fjerna sperra og vips så kan e dra så langt e tørr.....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk ett lignende problem med bilen min også idag. Samme motor som du har. Bare at på min så går nesten ikke bilen i hele tatt før den når 2500 rpm, og kutter på ca. 4000. Og det lukter MASSE uforbrent bensin! Fikk dette prob for en ukes tid tilbake, men da byttet jeg plugger og så forsvant det! Men nå er det altså tilbake igjen! : bh : Har du funnet ut noe mere om hva det kan være??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har byttet plugger og pluggledninger. Det er heller ingen turtallsperre som sitter i fordelingslokket som det gjør på sugemotorene.

 

Motoren går helt rent og starter uten problemer før sperren slår inn.

 

Har sjekket luft temp sensoren for riktig motstand på mellom 13 og 33 ohm. Motstanden var på 21 ohm ved lunken motor, altså normalt...

 

Tore: Hvordan er kontaken til sjalteboksen din? På min er pol nr 2 og 3 koblet sammen med en motstand. Dette kan man sjekke ved å ta av gummihylsteret rundt kontakten. Sjalteboksen sitter i motorrommet foran føreren, vedsiden av vindusvisker motoren.

 

Takk for alle svar!!

 

Henrik

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når du sier sjalteboksen, mener du releè og sikringsboksen?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det var da som svarte : bh : .... nå sprer det seg : bråk : Jeg skulle kjøre på litt i dag og da jeg kom opp på 3500 begynte bilen å dra dårligere, lyden forandra seg men turbotrykket holdt seg. Jeg prøvde flere ganger og det samme skjedde. Bilen starter og går helt perfekt, prøvde å rense luftfilteret, det eneste det forandra var at bilen ble mer lettstartet når den er varm. Å ruse opp ubelastet er ikkeno problem. Jeg prøver ikke å kuppe tråden din Henrik men hjelp snille noen : gråter :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.