#1 Skrevet Februar 7, 2009 Chippet min Touran 1,9TDI for omtrent et år siden, etter noen få dager begynte den å slure litt på clutchen. Problemet fremkommer vel på rundt 2.000-2.200 omdreininger, muligens når den peaker. Men det som er merkelig er at noen dager slurer den ikke i det hele tatt, mens andre dager slurer den på 3. gir og oppover...og da slurer den hver gang jeg trykker gassen i bunn. Virker dog som at den slurer noe mest når den er kald?? Bilen har holdt på sånn i et halvt år nå, men jeg lurer på hvorfor det er periodisk? Den har gått 93.000km nå. Holder det å bytte til ny orginalclutch, eller trenger jeg noe kraftigere? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Februar 7, 2009 Har akkurat samme problem. Den virker fin i perioder, og det er nå i vinter at dette startet igjen. Har ikke klart å finne noe godt svar på dette, men tipper det er et tegn på at den begynner å bli gåen. Litt rart at det kommer og går bare ... Chippet min for over et år siden, men den har rullet 184'. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Februar 7, 2009 har det ikke vært problemer med dobbeltmassesvinghjul på disse da? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Februar 7, 2009 Vet ikke om det er samme sak som jeg hadde på min A4. Men høres ut som samme symptomer. Sluret ikke hver gang.. Gamblet på å skifte hele clotchen jeg, på Audi verksted. 16 store lapper senere, og ikke noe sluring i det hele tatt. Jeg vil ikke banne på at du har samme feil men... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Februar 7, 2009 Jo, det har vært problemer med dobbelmassesvinghjulene på disse. Jeg kjenner av og til litt vibrasjoner på lave turtall, så jeg er jo litt redd for at svinghjulet også begynner å bli dårlig. Men i følge en VAG-mekaniker skal ikke det føre til noe sluring, kun vibrasjoner. Jeg lot han prøvekjøre bilen min, men da slurte den selvfølgelig ikke noe,vibrasjonene på lavt turtall kjente han, men han kunne ikke si sikkert at det var svinghjulet. Planen min var egentlig bare å bytte clutch, og håpe på at det løste problemet, men kjedelig dersom svinhjulet skulle ryke 2mnd etterpå. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...