Anbefalte innlegg

skulle bytte bremser på bilen her om dagen en audi a4 1.8tq 2000 mod. forran gikk det jo greit. men bak sitter festeskruene til calipern no jævlig. er det noen som har noen tips. er så vanskelig å varme her også for er jo gummibelg på drivakslen og abs ledninger og div.

har tatt i med latmann men er måte på hvor mye man kan ta i før det ryker. finnes det noe vidundermiddel ellerno. har hatt på en del wd40 og andre multispray men virker ikke som det hjelper.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Acetylen og oksygen funker bra, sett på ett varmebend med liten spiss, varm rett på skruen i 5 sekunder, og la det kjøle seg ett par minutter. Da kommer de fleste skruer lett av. Flammen her er såpass konsentrert at den har en diameter på ett par millimeter og treffer bare skruen, men det forutsetter at du kommer til og får rettet den rett mot skruen.

Om du ikke har tilgang på dette får du spraye på med rustløser. Prøv så ett skikkelig rykk når du skrur den av, bruker å fungere det og.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

er vel det som er problemet her . at det er såpass trangt at jeg er redd jeg vil brenne noe ledninger. jeg får vel bare øse på med rustløser jevnlig å prøve igjen om noen dager

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, pøs på rustløser over ett par dager. Kan også prøve å kjøpe en slik fryse-spray og kjøle ned skruen ett par ganger. Ofte hjelper det om du får gitt de ett skikkelig rykk.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min satt noe så grusomt, på begge sider foran, Brukte fast nøkkel men en enda større fastnøkkel og det var ikke sjangs, slå endel på hodet til skruen med hammer, men måtte varme til slutt, varmer man ikke hadde bare boltene brukket.

Eventuel kan man prøve muttertrekker da om du kommer til

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

En varmluftpistol kan også være nok til at det slipper. Gjerne i kombinasjon med rustløser, da den trekker seg ekstra godt inn med varme.

Varmluftpistol er ikke så "kraftig"...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

En varmluftpistol kan også være nok til at det slipper. Gjerne i kombinasjon med rustløser, da den trekker seg ekstra godt inn med varme.

Varmluftpistol er ikke så "kraftig"...

Varmluftspistol er ikke så kraftig, men det går så tregt at når skruen er relativt varm vil også alt rundt være omtrenlig like varmt.

Men om man har en med justerbar varme så man kan varme akkurat nok til at gummien ikke smelter går det nok bra.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.