Clutch returnerer ikke, Typ44, 10vt.

Anbefalte innlegg

Etter litt flittig bruk av clutchen så returnerer den ikke.

Hvis jeg drar den ut med foten og venter litt så er den god igjen en liten stund.

Hva er mest sannsynlig ødelagt? Mastern? Noe annet jeg bør bytte mens jeg er i gang?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Antar at tetningene rundt stempelet i mastersylinderen din ikke tetter helt. Væske siger forbi stempelet over tid slik clutchen (trykkplata) har returnert helt før pedalen er helt ute. Når du drar pedalen ut så fyller systemet seg opp igjen automatisk.

Om du har forbruk av bremevæske ligger nok feilen i slavesylinderen (lekkasje).

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ålreit, takk. Da prøver jeg med ny master.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har hatt liknende problemer på passaten den siste uken, og lurer på om det kan være noe av samme problemet. I mitt tilfelle kommer gjerne feilen dersom jeg kjører lengre strekninger uten å bruke clutchen i det hele tatt. Noen ganger griper den bare veldig langt inne, eller så ikke kommer ut igjen i det hele tatt.

Hvis jeg pumper med pedalen i ca. 20 sek er pedalen helt fin igjen.:confused:

Har ikke lagt merke til at det er brukt noe bremseveske...: klø :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen tips til hvordan jeg finner ut om det er master eller slaven som er gåen hos meg?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen tips til hvordan jeg finner ut om det er master eller slaven som er gåen hos meg?

Du har ikke luft i systemet da? Du sier at problemet kommer ved lengre kjøring. Da blir alt under panseret varmt, også evt luft i clutch-systemet. Varm luft trenger mer plass enn kald luft, altså redusert effekt på clutchen. Bare en teori. Men som sagt, om du ikke har noe forbruk av bremsevæske så ligger nok feilen i masteren, ikke slaven. Prøv å lufte først (med 1-1,5 bar trykk).

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

På min så knakk fjøra i master'n ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.