#26 Skrevet Februar 18, 2009 Ser utrolig bra ut sålangt Bruker du maskin eller er det for hånd du holder på? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#27 Skrevet Februar 19, 2009 (endret) Blir helt killer dette:) Får håpe på det Takk! hvor lenge holder det seg polert vis du bruker det dagelig på sommeren da? må vel kanskje ta på ett lag med klarlakk? Ser utrolig bra ut nå i hvertfall! Det holder vel ikke så mye vil jeg tro. Så får vel få på et strøk med klarlakk etter hvert. Takk for det Ser utrolig bra ut sålangt Bruker du maskin eller er det for hånd du holder på? Pusser for hånd nå ja. Har bestilt meg poleringssett fra gasolin, som kan brukes på maskin. Noe jeg også skal gjøre for å få det helt 100%. Takk for det Har blitt litt lite nå de siste dagene pga såre fingre.. Mvh Espen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#28 Skrevet Februar 20, 2009 Hei! har begynt å tenke litt på dekk til felga, og da lurer jeg litt.. Hva skal jeg velge? tenkte jeg skulle gå for 205/40-17, Høres det kurrant ut? Noen som har tips til dekk jeg kan velge? Alt mottas med takk! Mvh Espen A. Sørlie 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#29 Skrevet Februar 20, 2009 Hei! har begynt å tenke litt på dekk til felga, og da lurer jeg litt.. Hva skal jeg velge? tenkte jeg skulle gå for 205/40-17, Høres det kurrant ut? Noen som har tips til dekk jeg kan velge? Alt mottas med takk! Mvh Espen A. Sørlie Nankang 185 35 17. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#30 Skrevet Mars 1, 2009 God kveld.. Skjedd lite her i det siste, men her kommer det en liten oppdatering. Har fått poleringssettet fra gasolin, så det har blitt mer polerings på felga. Men når jeg hadde kjørt høyglansrondellen en runde på den ene felgen så jeg at det ble riper av sliperondellen. Fra en vinkel var det blankt, men fra en annen vinkel syntes ripene. Det kommer da seg, men det er laangtfra ferdig enda. Bare kom med kommentarer! Mvh Espen A. Sørlie 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#31 Skrevet Mars 2, 2009 Blir bra det her Espen gjør seg på vr6`n disse 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#32 Skrevet Mars 2, 2009 Blir bra det her Espen gjør seg på vr6`n disse Takktakk.. Ja håper da på det 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#33 Skrevet Mars 3, 2009 Dæven Espen, det her blir bra! Blir nydelig å se de på bilen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#34 Skrevet Mars 4, 2009 Du må ikke finne på å legge klarlakk på disse. Det vil ikke henge. Bare å polere de litt oftere, det er jo bare en flate å polere det går jo fort. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#35 Skrevet Mars 4, 2009 (endret) Nankang 185 35 17. Kommer til å se ut som et sykkelhjul bakfra. Til og med 205 ser på grensen smalt ut på en så "høy" felg som 17". 215/35-17 er nok heller veien å gå, for strekk er ikke noe å satse på. Med 215/35 blir det helt "killer": ja : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#36 Skrevet Mars 4, 2009 Du må ikke finne på å legge klarlakk på disse. Det vil ikke henge. Bare å polere de litt oftere, det er jo bare en flate å polere det går jo fort. Hehe, ja er veldig i tvil rundt dette. I arket som fulgte med poleringssettet sto det faktisk to typer klarlakk som jeg kunne bruke som skulle fortsatt gjøre slik at det ble like blankt. Men som du sier, går jo fort å polere de opp igjen når jeg først har fått gjort det, selv om det er litt av en jobb 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#37 Skrevet Mars 4, 2009 Kommer til å se ut som et sykkelhjul bakfra. Til og med 205 ser på grensen smalt ut på en så "høy" felg som 17". 215/35-17 er nok heller veien å gå, for strekk er ikke noe å satse på. Med 215/35 blir det helt "killer": ja : Det høres bra ut! Har igrunn ikke så mye greie på detta angående dekk. Så greit med tips! takk Mvh 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#38 Skrevet Mars 6, 2009 Hvis du får senka bilen mye og har 185x35x17 så vil det ikke se så gale ud. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#39 Skrevet April 13, 2009 God kveld! En stund siden jeg har gjort noe med felgene nå, så tenkte det var på tide å begynne igjen, snøen smelter som bare det, så det er snart sommerdekktid. Som også betyr felg tid Begynner å bli ganske ferdig med en felg nå, bortsett fra mellom eikene. Ellers er det bare finpuss som gjenstår. Den andre felgen er det enda igjen noen swirls og riper fra rondellen, så har igjen litt jobb på den. Jeg gleder meg som en hund til å bli ferdig med felgene, tror dette kan bli bra! Noen bilder fra økta: Det nærmer seg da noe Her ser dere at jeg enda har noen swirls/riper som jeg må få bort. Som sagt er det bare å komme kommentarer, tips og råd. Alt mottas med takk! Mvh Espen A. Sørlie 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#40 Skrevet April 13, 2009 påååårn-o-graphic!.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#41 Skrevet April 15, 2009 Gensern der kjenner jeg igjen Begynner å komme seg nå ja. Har igjen mye for alle er ferdige a? Glemte helt rep. håndboka her om dagen, Espen ... Går det greit at jeg sender med Borkhus til helga? : ) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#42 Skrevet April 16, 2009 Gensern der kjenner jeg igjen Begynner å komme seg nå ja. Har igjen mye for alle er ferdige a?Glemte helt rep. håndboka her om dagen, Espen ... Går det greit at jeg sender med Borkhus til helga? : ) Hehe, du gjør det ja.. har igjen to felger jeg skal pusse, og lakk på den ene. ellers begynner jeg å komme langt. Ja, bare send den med han da du! Takk uansett! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#43 Skrevet April 16, 2009 Begynne å se bra ud nå. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#44 Skrevet April 19, 2009 Begynne å se bra ud nå. Takk for det er ikke helt fornøyd med poleringa selv, men det kommer seg etterhvert. Håper jeg blir ferdig med felga+ ny lakk på bilen til vålertreffet. mvh 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#45 Skrevet April 19, 2009 God kveld! Har da skjedd litt i helga også.. Har fått polert 3. felgen nå. Men må polerere mer på grunn av riper som rondellen ikke tok. Har også bestemt meg hva slags dekk som skal på felga. Valget gikk til nankang ns-2. Skulle egentlig kjøpe fra et lokalt firma her, men når jeg så prisforskjellen fra dem og andre så la jeg dem på hylla. Kjøper fra sharifs istedet, han er billigere enn dekkonline. Da blir det 2076,- for dekk inkl frakt til rudshøgda, og jeg kjører gladelig dit, istedetfor å betale over 4k hos det lokale firmaet! Jeg tror jeg skal droppe og polere mellom eikene med det første, skal bare våtslipe slik at jeg får ei bar aluflate der bare. Siden det er så j*** mye jobb å polere mellom eikene, tror jeg det blir bra slik jeg har ment. Kom hjerne med innvendinger eller kommentarer om jeg skulle gjort det noe annerledes. Noen bilder. PS. IKKE mobb høyden på bilen. Mvh 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#46 Skrevet April 19, 2009 Ser jo bra ut dette, får du ikke vekk de swirlsene med poleringssettet? Jeg polerer lenge med grovpoleringen og så går jeg over med finnpoleringen for å få den siste finishen.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#47 Skrevet April 20, 2009 Ser jo bra ut dette, får du ikke vekk de swirlsene med poleringssettet?Jeg polerer lenge med grovpoleringen og så går jeg over med finnpoleringen for å få den siste finishen.. Nei får fortsatt igjen noen swirls med poleringssettet ja. Mulig jeg er litt utålmodig, men. mvh 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#48 Skrevet April 20, 2009 Ikke noe fint, selg de heller til meg du! (neida, utrolige spreke hjul:)) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#49 Skrevet April 20, 2009 Våtslip for å få vekk merkene etter swirlsene. Hvis du våtsliper mellom eikene så er det jo ikke så mye arbeid å polere det opp da. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#50 Skrevet April 21, 2009 Våtslip for å få vekk merkene etter swirlsene. Hvis du våtsliper mellom eikene så er det jo ikke så mye arbeid å polere det opp da. Nei, sant det. Driver å våtsliper den ene felgen mellom eikene. Men det tar jo så lang tid jeg er utålmodig! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...