Olje lampe lyser av og til? 2.5 TDI

Anbefalte innlegg

som tittelen sier, har jeg en 2001 8e A4 2,5 TDI og av til kommer olje lampa fram! har flere ganger stoppet og sjekket at det er olje på bilen, og det er på maks på peilepinnen! (kanskje noen dråper over maks)

noen som vet hva feilen kan være? føler eller noe sånnt?

kommer det opp en annen beskjed om jeg f.eks mister oljetrykket?

blir jo litt skeptisk til og kjøre med bilen når det piper og blinker i olje lampa!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om det er gul lampe som lyser kan det være feilsignal fra en av motorens sensorer for utregning av oljenivå/kvalitet ( gjelder longlife-motorer ). Diagnosetest.

er det rød lampe som lyser bør du umiddelbart få kontrollert oljetrykket på motoren din med et manometer, forutsatt at det er nok olje på motoren. ( Noe du jo sier det er ). Kan være en oljetrykksføler som tuller eller rett og slett lavt oljetrykk. Måle oljetrykk + diagnosetest.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om det er gul lampe som lyser kan det være feilsignal fra en av motorens sensorer for utregning av oljenivå/kvalitet ( gjelder longlife-motorer ). Diagnosetest.

er det rød lampe som lyser bør du umiddelbart få kontrollert oljetrykket på motoren din med et manometer, forutsatt at det er nok olje på motoren. ( Noe du jo sier det er ). Kan være en oljetrykksføler som tuller eller rett og slett lavt oljetrykk. Måle oljetrykk + diagnosetest.

er ikke noe spes farge på lampen, det kommer bilde av ei olje "kanne" på skjermen i instrumentpanelet!

men det er jo bare av og til den lyser, om jeg tar en diagnosetest f.eks imorgen, har feilmeldingen blitt lagret i minne da så jeg ser hva grunnen til at den begynte og lyse for 2 dager siden? (har kjørt en del idag og ikke lyst en eneste gang olje lampa)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg mener at det kan være at det er på tide å bytte olje. Mener og huske at vi hadde sånne symptomer på Allroaden. Oljelampa lyste av og til noen KM før oljeservice. Etter oljebytte og filter, så ble det stilt til det nærma seg oljeskifte-tid igjen (30.000km longlife service). Men dette har jeg glemt å få bekreftet fra Møller. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.