#1 Skrevet Februar 7, 2009 Var ute å kjørte en tur ista. Så plutselig begynner varsellampen for motorelektronikk å blinke, og bilen rister kraftig når jeg gir gass/vibrasjoner fra motor. Noen som vet hva dette kan være? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Februar 7, 2009 Var borte i en passat med samme problemet, der var det LuftMengdeMåleren(LMM) Prøv å koble den vekk, er problemet vekke er det den:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Februar 7, 2009 Var borte i en passat med samme problemet, der var det LuftMengdeMåleren(LMM) Prøv å koble den vekk, er problemet vekke er det den:) Okay, det ante meg at det kunne være den. Men, dumt spørsmål, men hvorfor blir det helt bra om den er frakoblet? dvs at man kan kjøre "uten" den? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Februar 7, 2009 fordi den går i nødprogram, ett map som er lagt opp for og komme seg til verksted. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Februar 7, 2009 Stemmer, du må ikke kjøre svin når den er utkoblet, da er ikke blandingsforholde riktig og ting kan ta skade..... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Februar 7, 2009 om du har 1.8t tipper jeg du har en coil som er gåen, hadde lignede problem nylig. det skjedde plutselig og motoren ristet slik du sier + motorlampen kom på fordi lamdasonden måler vel feil forbrenning 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Februar 7, 2009 Hmm, ok. Har bestillt en ny lmm, så bytter den å ser om det blir bra, håper det. Om ikke så kan det prøves å bytte coil. Bestillte lmm fra tyskland, så tar vel noen dager før den kommer. om du har 1.8t tipper jeg du har en coil som er gåen, hadde lignede problem nylig. det skjedde plutselig og motoren ristet slik du sier + motorlampen kom på fordi lamdasonden måler vel feil forbrenning 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Februar 7, 2009 Hmm, ok. Har bestillt en ny lmm, så bytter den å ser om det blir bra, håper det. Om ikke så kan det prøves å bytte coil. Bestillte lmm fra tyskland, så tar vel noen dager før den kommer. Kan nesten garantere at det er en coil som har tatt kveld og ikke lmm tror jeg! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Februar 8, 2009 ta opp dekslet som er over coilene, skjekk hver enkel coil ved å ta bort strømmen på hver enkel coil mens motoren går, du trenger bare et flatt skrujern til jobben, du merker hvilken coil som er gåen og hvilken som virker. jeg ville byttet alle 4 om de viser seg å være en coil som er gåen. de kostet 570kr stk. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Februar 8, 2009 jeg hadde en a4 2,0 2002 mod en gang og fikk akkurat samme feilene som du nevner. og da var det en coil til meg også som hadde tatt kvelden! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Februar 8, 2009 Takk for tips, kunne du forklart litt nærmere? Deksel over coilene? Jeg er nokså blank på dette feltet Hvordan merker jeg at den er gåen om strømmen taes? Og lmm, hvor i huleste sitter den? bytta selv på en mercedes jeg hadde tidligere, men finner den ikke på audien ta opp dekslet som er over coilene, skjekk hver enkel coil ved å ta bort strømmen på hver enkel coil mens motoren går, du trenger bare et flatt skrujern til jobben, du merker hvilken coil som er gåen og hvilken som virker. jeg ville byttet alle 4 om de viser seg å være en coil som er gåen. de kostet 570kr stk. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Februar 8, 2009 Da er den defekte coilen plukka ut. Regner med at jeg handler en i en lokal sjappe i første omgang, for å slippe å vente i en uke på en bestillt en. Noen som vet om dette er lagervare på mekonomen/møller? Eller må det bestilles? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Februar 9, 2009 Da er den defekte coilen bytta, og alt virker tilsynelatende til å være i orden. Men, varsellampa lyser fortsatt, why? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Februar 9, 2009 Hmrf, rart. Etter den første coilen ble bytta, så virka det som om alt var i orden, men gikk kanskje litt dårligere, før det etter en stund begynner å riste igjen. Nå er det 2 nye coiler som er "døde"... Har noen en god forklaring på dette? Siste bokstaven på et nr som står på coilen er forskjellig på den jeg fikk i, fra den gamle. Den gamle hadde "j" til slutt, mens den nye har "h". Kan dette ha noe å si? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Februar 9, 2009 Den nye du har kjøpt er vel den nye typen, og skal være mer stabil en den gamle typen (som gikk hele tiden). 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Februar 9, 2009 Hmrf, rart. Etter den første coilen ble bytta, så virka det som om alt var i orden, men gikk kanskje litt dårligere, før det etter en stund begynner å riste igjen. Nå er det 2 nye coiler som er "døde"... Har noen en god forklaring på dette? Siste bokstaven på et nr som står på coilen er forskjellig på den jeg fikk i, fra den gamle. Den gamle hadde "j" til slutt, mens den nye har "h". Kan dette ha noe å si? Er desverre ett standar problem det at når 1 ryker så kommer fort de andre etter! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Februar 9, 2009 De tre "gamle" coilene blir byttet iløpet av de nærmeste dagene, håper det går i orden da:) Er desverre ett standar problem det at når 1 ryker så kommer fort de andre etter! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Februar 9, 2009 når du har byttet alle coilene, ta av minus polen i 5minutter og null ut feil, eller dra på møller og plugg bilen inn i vas-computeren. Det vil ligge feil minne i ecuen etter coilene. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Februar 9, 2009 Jeg kommer til å kjøpe meg dette settet når mine ryker. Mye mer tilfredstillende å vite at motordelene dine har livstidsgaranti, enn at du "bare må regne med" å bytte dem innimellom... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet Februar 9, 2009 ok, takk for tips. En slik oppgradert pakke får bli neste gang, orker ikke kjøpe 4 nye når jeg allerede har handlet en ny 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...