Besøke Bergen og Børge Olsen

Anbefalte innlegg

Heisann folkens! Har jo spurt litt om dette før, men det var i en annen tråd - så da tar vi det her.

 

Stikker en ferietur til Bergen 20-23 februar for å se byen, og har i den sammenheng tenkt meg en liten tur

innom Børge Olsen. MEN, så er spørsmålet hva som er greieste reisemåte ut dit? Har jeg skjønt tingene

rett er det ca 16km fra sentrum og ut til Kleppestø. Kommer til å bo på Rosenkrantz, så er det kort til

Bryggen og fasiliteter :D

 

Ellers, er det forslag til digge restauranter etc vi burde få med oss?

Regner med det blir en (obligaturisk) tur med Fløibanen, og denne går jo et par kvartal fra hotellet om

jeg forstod det rett, og et besøk på Akvariet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hallaien, hvis du skal kjøre ut til Børge Olsen så følger du motorveien skiltet mot Sotra/Askøy. Det er Askøy du skal til, så ikke kjør av mot Sotra. Kan fort skje hvis du ikke er kjent. Børge Olsen har flyttet inn i nye lokaler som nå ligger på Juvikflaten. Dette finner du bare du følger strake vegen utover på Askøy, mot Ravnanger. Lett å finne, det ligger nedi en dal med en Rema 1000, Plantasjen, og nye Politistasjonen.

Skal du ta buss, kan du bruke de som går mot Ravnanger, Ramsøy, Herdla. De går enten hele veien fra sentrum, ellers må du bytte i Kleppestø. Så skal dere til Juvik etter det.

Ellers får dere ha en fin tur til Bergen, norges flotteste by.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kommer til byen med Norwegian, så jeg har ikke med meg noe kjøretøy iallefall. Prøvde meg på å sjekke bussrutene på

tide.no, men den finner ingenting for lørdagen iallefall. :(

 

Hvor lang avstand er det snakk om? Det er vel kanskje så taxi blir litt uaktuelt..?

 

Og om det er Norges flotteste by gjenstår vel å se da! :D Blir uansett kult å dra på besøk.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du må innom Tre Kroneren å spise pølser der. Byens, om ikke landets beste! Det er rett ved siden av MacDonaldsen nedenfor Fløien! Liten pølsebod ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kristian: er Busstasjonen og vestre Strømkaien begge sentrumsstasjoner? Takk for bussruter, da har jeg litt mer å gå på iallefal! Må finne ut fra Kleppestø og videre og da, men det ordner seg.

 

Ørjan: Notert! Gode pølser liker vi : smil :

 

Ellers bare å komme med anbefalinger til litt nice restaurant. :)

 

Programmet enn så lenge:

  • Børge Olsen
  • Pølsesjappa
  • Radio Skranglebass
  • Fløien
  • Akvariet

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fridays er en bra restaurant;). Ligger rett ved torgallmenningen, nesten ved siden av Hotell Norge.

 

Ellers er jo Steak house overfor Bryggen hyggelig:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fridays har utrolig god banansplitt :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Radio Skranglebass jah. Må joine noen house/techno events visst det er noen pågang den aktuelle datoen=)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kristian: er Busstasjonen og vestre Strømkaien begge sentrumsstasjoner? Takk for bussruter, da har jeg litt mer å gå på iallefal! Må finne ut fra Kleppestø og videre og da, men det ordner seg.

 

Ørjan: Notert! Gode pølser liker vi : smil :

 

Ellers bare å komme med anbefalinger til litt nice restaurant. :)

 

Programmet enn så lenge:

  • Børge Olsen
  • Pølsesjappa
  • Radio Skranglebass
  • Fløien
  • Akvariet

 

 

busstasjonen og vestrestrømkai er samme stasjon ja. men den er delt i to. ein midlertidig på andresida av veien pga Bybane prosjektet.

 

liker du å gå tur så er jo ulriken ein fin utfordring. ca 2-3 timer med gåing fra sentrum. det kommer ann på formen;) nydelig utsikt over byen.

eg biler på planen så er vel ferdinand bil på minde ein plass og quality autoimport på nestun har felger og litt til..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og vist du ikke vil rømme byen for å få en kebab så fungerer Dalia`s.

Vist du står på torget, og ser deg rundt etter en gammel kjirke, så går du mot den men til venstre når du har gått forbi kontoret til BT og finn.no

 

Cada del toro i Finnegården er også bra :)

 

 

Si ifra om du finner noe annet kult her da! Har selv ikke så veldig mye å gjøre på de dagene jeg har fri.

Så blir for mye øl :S

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du liker kebab

I'm a bacon cheese man... ;) Men takk for tipset.

Radio Skranglebass jah. Må joine noen house/techno events visst det er noen pågang den aktuelle datoen=)

Jada, Kim er gammel kjenning fra endel år tilbake, så blir nødt til å stikke hodet innom. Blir fort vors/fest/nach der... : smil :

busstasjonen og vestrestrømkai er samme stasjon ja.

10-4!

Si ifra om du finner noe annet kult her da! Har selv ikke så veldig mye å gjøre på de dagene jeg har fri.

Will do! Tar med dSLR og laptop uansett tenker jeg. Er sjeleglad for at jeg fikk Rosenkrantz hotellet, er jo midt i smørøyet!

 

Gode saker gutta! : vinke : Fler innspill, bare å poste på!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jo, kom på en ting som er OBLIGATORISK i alle byer (London, Amsterdam, Riga ... ) jeg har vært:

Hvor er Bergens beste sjokoladekake? : flau :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Escalon har super snæcks skjokoladekake, men da som desert, dette er en tapas resturant som ligger "vegg i vegg" med inngangen til fløibanen. Så vist du vil gå på en "nice resturant" som du sa så er denne å annbefale på det sterkeste! :)

God tur!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dama blir jo mo i knærne av å spise Tapas, så det hørtes ikke dumt ut!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal du ta buss, kan du bruke de som går mot Ravnanger, Ramsøy, Herdla. De går enten hele veien fra sentrum, ellers må du bytte i Kleppestø. Så skal dere til Juvik etter det.

 

Hit til Børge Olsen? Ser jo og at Krokåsskiftet terminal har endel busser som går lørdagen og, er det "langt nok" ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Der merkingen på kartet er, er et stykke forbi BO. Er busstopp på vegen ved Shell-stasjonen. Der kan du gå av så er det bare 100-150 meter til der BO ligger. Busser går vel med en times mellomrom om lørdagen på den strekningen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

OK, finne busstopp ved Shell-stasjonen før Ramnanger. Er ikke så lett når man begynner med slike ting vet du! :D

Men takk for uvurderlig hjelp Kristian! : vinke :

 

Da tenker jeg det blir mer slik, ift Gulesider iallefall.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei Ola,

meget mulig at jeg er tilgjengelig neste lørdag, og kan kjøre deg ut til Børge.

 

Har ikke vært ute hos han selv på en stund..:-)

 

Ring meg på 958 79 341 om interessant.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja hvis det er et alternativ er vel ingenting bedre! Da skal du iallefall få litt kjøregodtgjørelse.

Tenker å ringe Børge i morgen og høre når det passer best å ta turen, men jeg tar høyde for

lørdagen er greiest for alle. Flyet går 10:20 fredagen, men tar tid med bagasje, flybuss og

innsjekking - litt dumt å ha det FOR travelt da.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da begynner det å nærme seg med stormskritt!

Begynner å finne frem litt ymse info, kofferter, lader speilrefleksbatterier osv :D

 

Ingen fler inputs om Bergens Beste Sjokoladekake, eller andre severdigheter?

Madammen var ivrig på sjømatrestaurant også : grønn : Så hvis noen vet om noe der

er det bare å hyle.

Regner med været tilsier varm jakke og godt skotøy...

 

Gleder meg til å hilse på : vinke :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei Ola,

meget mulig at jeg er tilgjengelig neste lørdag, og kan kjøre deg ut til Børge.

 

Har ikke vært ute hos han selv på en stund..:-)

 

Ring meg på 958 79 341 om interessant.

Sendte deg og Kjetil Pettersen SMS for litt siden. Børge er stengt lørdag (skikjøring på Voss var visst tingen), så

da får jeg jobbe for å besøke i morgen før kl 17.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da ser det ut til at vi har funnet "fin restauranten vår", BoHa, som ligger nære Deli De Luca ved teateret.

Blir vel å bruke lørdagen på å farte i sentrum på dagtid iallefall. :)

 

Ellers ramlet vi innom den mongolske barbeque-restauranten som ligger i nærheten av de to tunnellene på

vei inn til byen. Anbefales. Og på hjørnet av SUNDT har de en fet (bokstavelig talt) sjokoladeskranke.

 

Fler forslag?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

He he du nyter bergen... mongolia har konge mat:) Jeg anbefaler en vandring i gamle Bergen. Men hvis dere har tid burde dere prøve å spise på bryggeloftet eller stuene. Ligger på bryggen:P Og det er ikke dumt å vandre inni mellom husene på selve bryggen og ta en pils, ligger en gammel skjenkestue der inne. Og så er det en ønskebrønn der ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.