#1 Skrevet Februar 7, 2009 Det jeg lurer på er om en turbo fra en 130hk PD A4 går rett på min uten store modifikasjoner? For å hente ut 180hk at denne må jeg da skifte dyser og lignende? Turboen min begynner å bli veldig treg å dra rundt så jeg regner med at den holder på å ta kvelden. Jeg har jo en org turbo som er fin på den motoren som sto i bilen orginalt.(Har skiftet motor grunnet topphavari). Men jeg har også en 130hk turbo som jeg mest sannsynlig får kjøpe, og er det ikke rare ombyggingen så kommer jeg til å gjøre dette. Takker for svar Mvh 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Februar 7, 2009 Skal være bolt on. Dysespissene bør med fordel oppgraderes ja, og bilen må såklart mappes skal du få nyttet dyser og turbo skikkelig. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Februar 8, 2009 (endret) Skal være bolt on. Dysespissene bør med fordel oppgraderes ja, og bilen må såklart mappes skal du få nyttet dyser og turbo skikkelig. Jeg regnet nesten med at det var du som kom til å svare her Petter. Men er det sånn at jeg kan med forsiktig bruk av bilen bare bytte over turboen i vente på dyse og map?? Nå er ikke diesel motorer såå innmari ømfintlige som en trimma bensinbil, det vet jeg, men alt er jo relativt her. Det viktigste på en diesel er vell at det kan bli veeeldig varmt om man har feil blanding, og det er det største faremomentet? Mvh Edit: Jeg såg inn på kermatdi.com og sikla litt på pp520 dysene. Er det seriøst så hinsides dyrt for noen dysespisser? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Februar 8, 2009 desto mer diesel desto mer varme, så med mine tanker blir det farlig og sette på større dyser på samme turbo. Større turbo, blir mer luft og diesel har godt av overskudd av luft. am i right ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Februar 8, 2009 (endret) Men er det sånn at jeg kan med forsiktig bruk av bilen bare bytte over turboen i vente på dyse og map?? Nå er ikke diesel motorer såå innmari ømfintlige som en trimma bensinbil, det vet jeg, men alt er jo relativt her. Det viktigste på en diesel er vell at det kan bli veeeldig varmt om man har feil blanding, og det er det største faremomentet? Mvh Edit: Jeg såg inn på kermatdi.com og sikla litt på pp520 dysene. Er det seriøst så hinsides dyrt for noen dysespisser? Kan kjøre med større turbo ja, ladetrykket vil være ca. som med den gamle turboen. Det som er farlig med dieselbiler er for mye diesel i forhold til luft. Da blir det varme forbrenningstemperaturer, men det er lett å se dette da det ryker SVART. Prisen for dyser på kermatdi er for 4 stk. Er vel ikke så ille? 350$ + 50$ i frakt hvis jeg husker rett. Du kan også sjekke prisene herfra: http://www.blimportcentra.se/ PP520 er i minste laget for AFN motoren, er mer å hente med PP764 eller PP502. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Februar 8, 2009 desto mer diesel desto mer varme, så med mine tanker blir det farlig og sette på større dyser på samme turbo. Større turbo, blir mer luft og diesel har godt av overskudd av luft. am i right ? Hvis du bare setter i større dyser så er det ikke noe problem, da det er såpass mye luftoverskudd i originalmappinga. Det som kan være farlig er å sette i større dyser på en bil som er chippet. Chippet er satt opp til å bruke turboen opp mot maks av det den har gått av, og når du nå flower mer diesel får du mer eksos som igjen gir litt høyere turbotrykk. Kan være nok til å gi turboen ett kortere liv. Er chippet til en GT1749V (110hk) og du har montert en GT1749VA (130hk) før dysespissene monteres, så ligger du bedre an. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Februar 8, 2009 Kan kjøre med større turbo ja, ladetrykket vil være ca. som med den gamle turboen. Det som er farlig med dieselbiler er for mye diesel i forhold til luft. Da blir det varme forbrenningstemperaturer, men det er lett å se dette da det ryker SVART. Prisen for dyser på kermatdi er for 4 stk. Er vel ikke så ille? 350$ + 50$ i frakt hvis jeg husker rett. Du kan også sjekke prisene herfra: http://www.blimportcentra.se/ PP520 er i minste laget for AFN motoren, er mer å hente med PP764 eller PP502. okeey. da er har jeg faktisk fått med meg noe da: rolleyes Men den prisen. Ikke vet jeg, men jeg fikk meg til å tro at det kostet sånn ca 1200 dollars jeg. hehehe Men vist det er for sett à 4stk dei annonserer med så skal man ivertfall ikke klage på prisen: smil : Tusen takk for svar Petter. Jeg vet at du har en del peiling på dieseltrim så da setter jeg min lit til deg:p Edit: Nå er det ikke akkurat trim jeg skal fram til her da. Bare en lettere modifikasjon Mvh 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...