7A motor i Coupe GT typ 85...

Anbefalte innlegg

Er no på vei til å sette inn en 7A motor i min 1983 mod Coupe GT ...Noen her som har gjort det samme?

Har derfor noen spørsmål..:-)

Hva må flyttes over fra gamlemotoren ? (som motorfeste, svinghjul, clutch osv...

Vet det er noen sensorer som må flyttes over på girkassa..... Må vel lage hull i org. kassa mi...

Hvis det er noen som har tips og triks så tar jeg de imot med takk....:-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke så mye hjelp å få?...

Som du sier så må du lage plass til holderen for svinghjulsensorene i girkassehuset på venstre siden. Er ganske enkelt og fort gjort. Du ser det med en gang hvor når du setter kassen inntil motoren.

Ett annet problem er svinghjulet. 7A svinghjulet har opplagring til inngående aksel på girkassa,mens opplagringen til inngående aksel er i veiva på kassa di. Dette står det mye om på forumet. Det enkleste er svinghjul fra 200 turbo 20V.

En annen og rimeligere mulighet er å bruke svinghjulet du har,og sette i tappen til svinghjulsensoren, og sette inn nålelageret i veiva til opplagringen av akselen i kassa. Da kan du også bruke original clutch til bilen din.

Motorfestene mener jeg passer rett på.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker så meget...:) Mener jeg kan huske att tappen på orginalkassa mi er lengre enn tappen på quattro kassa... Stemmer dette og blir det ett problem?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker så meget...:) Mener jeg kan huske att tappen på orginalkassa mi er lengre enn tappen på quattro kassa... Stemmer dette og blir det ett problem?

Ja er det jeg mener med problemet med svinghjulet. Den kassa du har i bilen har lenger tapp som er opplagret i veiva,mens nyere 5-trinns kasser har kortere tapp som er opplagret i svinghjulet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok.....Skal nok få til dette tenker jeg....;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

har passende svinghjul liggende jeg ;)

Jan brede

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som vet diameter å sånn på nålelageret jeg må bruke da? Hadde vært enklest å bare kjøpe ett svinghjul som passet men det er vel ikke noen som har sånt liggende sikkert.....:-( Hvis noen har, gi lyd fra dere....;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Leste du ikke innlegget over deg...?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Joda men han skulle ikke selge allikavel.....:-(

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som vet diameter å sånn på nålelageret jeg må bruke da? Hadde vært enklest å bare kjøpe ett svinghjul som passet men det er vel ikke noen som har sånt liggende sikkert.....:-( Hvis noen har, gi lyd fra dere....;)

Der er to typer: 18X24X16 eller 15X24X16. Det enkleste er å måle tappen i kassa.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den er god......;) Får måle senere i dag da......Må få iorden det her nå.... Snart vår...........:-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.