#1 Skrevet Februar 7, 2009 (endret) Hei alle sammen Har gått for å bytte fra klassisk rød vanlig fis dysplay til farge dysplay på min A6 2006 modell. Har da funnet ut at man må bytte helst hele instrumentet for å få det riktig. Har opprinnelig mmi high instalert i bilen men ikke navigasjon og da komm bilen med originalt vanlig display. Så jeg skaffet en brukt og byttet den men da komm det jo også et stort SAFE på den nye fis color displayet. Bilen startet fint så da regner jeg med at startsperre er i motorens ECU og ikke i instrumentet. Men jeg klarer ikke å DESAFE den for så å code riktig utstyr på bilen etc. Er det noen guruer her som vet hva dette her dreier seg om, og om det er noe håp om å få det opplåst? Har prøvd å hente ut pin med kabel Vag-k can commander uten hel. Håper noen vet mer. Eventuelt er Møller villig til å ta seg betalt for jobben for å låse den opp for meg om de tar slike oppdrag? Takker for alle svar. Om flere er interessert i å gjøre det samme så bare spør om det er noe dere lurer på angående montasje etc 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Februar 7, 2009 Ingen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Februar 8, 2009 er det ikke "component protection" på den? dvs at møller må låse opp? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Februar 8, 2009 er det ikke "component protection" på den? dvs at møller må låse opp? Det er det jeg ikke vet. Ja jeg trur det er nettop den component protection lest av med vag com. Er usikkert på hva vil det si egentlig? Er det en kode som bare møller og kunn de som kan lese ut eller er det mulig med noen av de mange kabler på markedet? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Februar 8, 2009 Ingen flere som har vart bort i dette 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Februar 8, 2009 Ingen flere som har vart bort i dette For ny bil kansje, Jeg regner med at det er en beskyttelse av km stand blant annet. Møller hjelper deg med dette. De vil kansje se det gamle instrumentet for å legge inn riktig km stand, kommer an på hvor godt du kjenner dem. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Februar 9, 2009 Hehe ja kjenner egentlig ingen på møller. Men om de tar på seg slikt jobb så er det vell ikke trine faktor så viktig da. Takk for svar. Skulle gjerne vist om det er noen på forumet her som kan fikse dette her. Betaler gjerne for strevet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Februar 9, 2009 Hei igjen. Hvis det er component protection som slår inn, så er det kun Audi som kan åpne denne. Det er ingenting med tilpassning eller pinkode/km stand etc. Det er en beskyttelse som Audi har lagt inn på nyere typer biler, som slår inn ved overflytting. Feks. klimapanel på samme type A6 har også component protection. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Februar 9, 2009 Hei igjen. Hvis det er component protection som slår inn, så er det kun Audi som kan åpne denne. Det er ingenting med tilpassning eller pinkode/km stand etc. Det er en beskyttelse som Audi har lagt inn på nyere typer biler, som slår inn ved overflytting. Feks. klimapanel på samme type A6 har også component protection. Aha.. Ok det var noe nytt jeg larte i dag da. Takker for svar Kristoffer. Da skal jeg til møller og høre med dem. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Februar 9, 2009 har vart hus møller på Bryn og da første svar var at det er ikke mulig å gjøre det. Han sa at at den bare kan settes inn om den er nytt. Så ba jeg ham om å dobbelt sjekke med mekanikeren det fikk han gjort og komm tilbake med svar at det lar seg gjøre ja. hva prisen blir det er en annen ting da de beregner bytte av instrumentet med ut montering og innmontering etc selv om alt er demontert. Så den alternativ hvor møller bryn skal brukes faller bort.Får sjekke med noen flere møller avdelinger. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Februar 9, 2009 skal i utgangspunktet ta de 10 minutter, så du kan jo be de fakturere timepris / på antall minutter de bruker... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Februar 9, 2009 skal i utgangspunktet ta de 10 minutter, så du kan jo be de fakturere timepris / på antall minutter de bruker... Hehehe ja ikke sant. Han som jeg pratet med var apsolutt ikke noe hyggelig. Han trudde vell at jeg bytter instrumentet pg km stand men saken er at jeg bytter pga farge skjerm og vil da gjerne ha gammel km stand og over på den nye før jeg fikk pris. Rart at ingen her på forumet klarer å ta den component protection bort. Har nå lest en del om det og fant ut JA fleste sier at det er kunn audi som kan fjerne det og når de gjør det så må de jo gå online i hoved DB som er knyttet til interpol sin DB også og finner ut om den del er stjølet og registrert der. Hvis ikke fjerner de bare den sperre. Vil bare gjøre det vanskelig for oss som liker å experimentere eller fikser ting sjølv går jeg ut i fra. Håper det kommer noen kabel på markedet snart om den ikke alt er gitt ut. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet April 30, 2009 Hvordan gikk det med prosjektet ditt ? Fikk du Møller til å låse opp det nye ? Jeg skal gjøre det samme selv tenkte jeg, greit å sjekke med dem først da Har fått med meg at det er 2 hoved typer instrument, ett for bensin og ett for diesel (otto). Vet du om det også er spesifikt for motor ? Tenker da på rødmerking turtall, temperaturer osv osv. eller ligger det meste av denne type logikk en annen plass. .arve .arve 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet April 30, 2009 PS audi på bryn er erik arnesen og har ikke noe med møller å gjøre. De er frittstående;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Mai 5, 2009 Har fått det i orden nå ja. Har fiksett det på bryn. Det er egentlig samme type instrument for mange diesel motorer da så det som er forskjell er skjerm, extra utstyr som adaptiv cruise c etc etc. De koder om instrumentet så det passer din bil selv om den kommer fra en 3.0tdi. Den safe låsen må tas av hos audi forhandler. har ikke sett eller hørt noen som kan ta den av men noen svart børs kabler siden det må logges online for å sjekke om utstyret er meldt savnet etc etc. Kommer sikkert om noen år 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...