fjerne punktsveiser i karoseri? hvilken metode?

Anbefalte innlegg

skal bytte frontstykke på ene bilen min og denne er punktet på i sidene.

 

er det bare til å bruke en vanlig bor for å få punktene til ø løsne. eller er det spesialverktøy til dette?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal bare være å borre opp. Men må nok bruke et borr som er litt hardere enn vanlig vil jeg tro...

Du borrer opp punktne istedenfor å bruke vinkelslipern på fronstykket på 90'n ? heh

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

dette har jeg gjort mange ganger:) du skal først bore igjennom med et lite borr, eller bare lage et hakk. så skal du bruke et borr som er helt flatt i enden, men har en liten tapp som stikker ut. slik klarer du og bore bort kun den ene plata, og du har materiale til og sveise det nye stykket på igjen. vist du borer bort den innerste plata har du jo ikke noen plass og sveise på:P

 

så det er et spesial bor:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Punktsveis-bor (eller hva det heter) er vel det beste.

 

Edit: Du var før meg ja Svein Tore :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ok:) takker for svar! ja er 90'n som skal byttes frontplate på, da det ikke var mye igjen av den som sto på, og fikk med ny:)

 

denne boren er å få tak i på de fleste plasser eller?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja skal ikke være så vanskelig og skaffe tror jeg:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.