#1 Skrevet Februar 8, 2009 audi coupe 2,3 ng motor problem jeg har vært og kjøpt meg en audi coupe i dag. var ute og kjørte og koste meg på snø føret med quattroen. men så stoppet jeg bilen i 5 min. og da jeg skulle starte den så var det ikke noe liv i den. kun start motoren som gikk. prøvde og trill starte den men til ingen nytte. motoren går i rundt men det virker som om at det ikke er noe gnist/bensin. jeg har ikke sett etter på hva det er ennå (skal se på den i morgen) så tenkte jeg bare og forhøre meg om det er noen som har vært bortig dette før eller har noen tips til hva det kan være? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Februar 8, 2009 har sett litt på bilen i dag. den startet på første forsøk i dag tili. sto og gikk i 3-4 min for så og dø. når jeg skrur på tenningen tråkker gassen helt til bunn og slippe den så fyrer den en gang på alle sylindrene og dør. skiftet fordeler og rotor siden det var ikke helt bra. men til ingen nytte. var på møller og bestilte bensin pumpe rele. så jeg får se om det helper på mandag, hvordan hører du bensin pumpa best? inni bilen eller om du stikker hode under den? kan ikke si at jeg hører noen pumpe inne i bilen når jeg skrur på tenningen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Februar 9, 2009 Ingen som vet hva dette kan være? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Februar 9, 2009 Du hører pumpa både inni og utenfor bilen når motoren ikke er i gang. Når du skrur på tenningen skal normalt pumpa gå i ca 1 til 2 sekunder for så å stoppe (KE3-Jetronic). Den starter igjen når motoren har startet. Å skifte pumpereleet høres ut som et fornuftig sted å begynne 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Februar 9, 2009 releet kommer til møller i morgen. så da får vi se om den starter. litt surt og stå uten bil i d hærlige snø føret det er i molde nå 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Februar 9, 2009 men hvordan tvangs kjører du pumpa? litt kjekt og sjekke om den virker også. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Februar 10, 2009 men hvordan tvangs kjører du pumpa? litt kjekt og sjekke om den virker også. Ta ut pumpereleet (J17) og kople en ledning mellom 30 og 87 (ref. tall under releet). Pumpa skal da gå og motoren skal starte. Husk at tenningen nå være på, er greiest å sette inn ledningen først for så å skru på tenningen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Februar 10, 2009 JEg tipper på hallgiver... VELDIG vanlig feil på den maskinen... Svein Erik Tande på forumet selger hallgivere for 500kr eller noe.. Har selv hatt 2 biler med ng maskin og hallgiveren har røket på begge. Da starter, stopper og går den akkurat når den føler for det. Du kunne jo prøvd å bytte fordeler med en du vet funker:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Februar 10, 2009 JEg tipper på hallgiver... VELDIG vanlig feil på den maskinen... Svein Erik Tande på forumet selger hallgivere for 500kr eller noe.. Har selv hatt 2 biler med ng maskin og hallgiveren har røket på begge. Da starter, stopper og går den akkurat når den føler for det. Du kunne jo prøvd å bytte fordeler med en du vet funker:) Meget mulig at det er hallgiveren som er synderen. Om hallgiveren er defekt så kommer det ikke pulser til bensinpumpereleet, og releet slår ikke inn. Men selv om hallgiveren ikke fungerer så skal bensinpumpa gå ca ett sekund når man vrir på tenningen. Om ikke dette skjer så kan releet eller pumpa være defekt. BTW. Det sies at det ikke er mulig å skifte hallgiver i fordelerene til NG, AAR osv. Noen som kan bekrefte eller avkrefte dette? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Februar 10, 2009 Er fult mulig, snakk med svein erik tande... kan sende den til han og betale han en symbolsk sum for å gjøre det. Eller du kan kjøpe en hallgiver av han plukke fra hverandre fordelere og bytte den selv. Kan også blinke ut hallgiveren med en diode.. vet ikke helt hvordan man gjør dette. Men når den IKKE starter setter du ene ledningen på signalet på hallgiveren(pinnen i midten tror jeg) og den andre til jord. Da skal den blinke når man kinner.. vist ikke er den nok gåen.. Helt sikkert noen som bekrefte om det er sånn det funker... men tror det skal være sånn 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Februar 10, 2009 (endret) Skiftet bensinpumpereleet idag, men ingen forandring... Noen som har ett bilde som viser hvor hallgiveren ligger? Skiftet fordeler og rotor på fredag.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Februar 10, 2009 (endret) Har vært i garasjen og prøvd og tvangsstarte pumpa, men hører fortsatt ingenting.. Hvor sansynelig er det da for at det er hallgiveren som er gåen og ikke bensinpumpa? delenr på pumpa er 895 906 089 E Er dette bosch pumpa? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Februar 10, 2009 Hallgiveren sitter inni fordeleren. Har du målt om det kommer spenning til pumpa, samt om det er spenningn på pinne 30 på releet? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Februar 10, 2009 Mål om det kommer spenning til pumpa når du drar motoren rundt. Dersom det kommer spenning tvangskjører du pumpa, dersom det da ikke er liv i den, er pumpa gåen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Februar 10, 2009 pumpa ligger jo i tanken, luke i bagasjen... du trenger bare å ta av kontakten, for så å sette strøm på to av pinnene. Jeg prøvde bare alle sammen men mener å huske det er den på førersiden og den lengst mot motoren. Du hører garantert når den sviver..(vist den sviver) Men hvorfor ikke prøve å ta av stikken på fordeleren og prøve å se om det blinker:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Februar 10, 2009 Men hvorfor ikke prøve å ta av stikken på fordeleren og prøve å se om det blinker:) Hallgiveren trenger spenning for å fungere. Man kan måle med multimeter eller prøvelampe om det kommer pulser, men det må gjøres med pluggen på! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Februar 10, 2009 Hvor kan jeg måle spenningen til pumpa? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Februar 10, 2009 pumpa ligger jo i tanken, luke i bagasjen... du trenger bare å ta av kontakten, for så å sette strøm på to av pinnene. Jeg prøvde bare alle sammen men mener å huske det er den på førersiden og den lengst mot motoren. Du hører garantert når den sviver..(vist den sviver) Men hvorfor ikke prøve å ta av stikken på fordeleren og prøve å se om det blinker:) Jeg forsto ikke helt hva du mente med det siste der... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Februar 10, 2009 Hvor kan jeg måle spenningen til pumpa? Det går ledninger til pumpa, enten under teppet baki eller under bilen (usikker på din modell). Der kan du måle om det kommer strøm, enten med prøvelampe eller med multimeter. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet Februar 10, 2009 Hallgiveren trenger spenning for å fungere. Man kan måle med multimeter eller prøvelampe om det kommer pulser, men det må gjøres med pluggen på! Prøvelampe var det jeg mente... som sagt var ikke sikker, har ikke gjort det selv heller. Men vet det skal gå ann. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet Februar 10, 2009 Hallgiveren sjekkes med en diode-prøvelampe, koble den til den miderste av de 3 ledningene på hallgiveren, mens den andre enden kobler du til jording. Dra på starteren, og hvis lampa blinker er hallgiver OK, hvis den ikke blinker er hallgiver deffekt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet Februar 10, 2009 jepp. bensin pumpa hadde tatt kveld kom strøm bak til kontakten. 12 volt i ca 2 sec på den ene og 9 volt stabilt på den andre. pumpa ga ikke noe lyd fra seg. hvordan får du pumpa ut av tanken? er det bare og løfte den ut? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#23 Skrevet Februar 10, 2009 For og få ut pumpa må du bruke en eller to store skrutekkere e.l og vri den ut av lås. Har en lik pumpe liggende som du kan få billig:) Send PM, så jeg ikke glemmer det. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#24 Skrevet Februar 11, 2009 en ting jeg lurer på. hos møller fikk jeg vite at dele nr på pumpen jeg trengte var nr 895 906 095. men den som står i bilen nå så er det dele nr 895 906 089. er det noen forskjelld på disse eller er det bare nr som er forskjellig? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#25 Skrevet Februar 11, 2009 (endret) Ser på bildet at det er 895 906 095 som sitter i din bil og som møller oppga. Jeg skjekket dette nummeret i http://www.vagcat.com og det sto også der at det var bensinpumpe til Audi Coupe quattro. Det andre nummeret "895 906 089" fikk jeg not found. Bosch sit delenummer er det som slutter med 232 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...