Anbefalte innlegg

var ute å kjørte i dag. fikk jeg plutselig høy temp og ingen varme i varme apparatet. Det hadde den enkle grunn av at kjøleanlegget var blitt tom for væske. Men så begynte blien å tikke og en ekstra ulyd når jeg kjørte, plutselig kom olje lampa på samt en alarm, stoppet da bilen straks. Peila olja og alt var i orden.

På fredag skiftet jeg tremostat og kjøleveske samt olje pluss olje filter. Sjekka på søndag like full av kjøleveske og alt i orden. Oppdaget i dag lekasje ved termostat huset. Men det jeg lurer på er hvorfor mista jeg alt olje trykke, når alt virker i orden borsett mangel på vann.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Etter å titta litt på den i dag så er det vel topp pakningen som har tatt kvelden. Men hvordan er det å få til 16 v topp på denne motoren, etter som jeg uansett må planslippe den gammle toppen. Kan jeg jo sette inn en helt ny. Noen som har noen tanker og erfaringer med dette og sist men ikke minst en 16 v topp som passer?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde hjulpet hvis en visste hvilken motor det var snakk om;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

okei sorry det er en 1,8 monotronic innsprøytning. sorry var litt trøtt når jeg skrev det i natt. p.s veit ikke motor koden

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du får veldig lav komp hvis du skal sett 16v topp på motoren. Bør ha spesialstempler for endret komp. Er greiere å sette inn en komplett 16v motor (ABF).

 

Hadde vært kult med Vento med 140 hk TDI og et lite chip

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror ikke du villle fått en ABF topp til å passe din motor, uansett hvor mye du hadde prøvd, samme gjelder vel topp fra Golf 2 Gti 16v, fordi det garantert er stor forskjell på kjøle/olje kanaler.

 

Det som kan gi effekt for lite penger er om du får tak i en 2E motor, enten komplett eller bare blokka. 1,8 og 2,0(2E) bygger på samme blokk, bruker samme girkasse osv. Derfor skal du kunne bruke den toppen du har på en 2E blokk, du kan kanskje bruke Audi 3A blokk også.. En slik kombinasjon vil gi deg 10-20hk og en del Nm mer..

 

Har selv planer om noe slikt iløpet av vinteren, såfremst "Finansministeren" tillater det:D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eller en Tdk motor, billigere i innkjøp og kan sikkert skremmes like mye som en Tdi motor..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.