#26 Skrevet November 29, 2009 er nå konstatert at det var clutchen som var røket.. Rettere sakt Hjertet på lamellen som hadde løsnet;) Derfor du fikk den fine lyden når du trykket inn clutchen Fant også en liten ulyd i framdiff, men det tror jeg er pga lite olje på den 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#27 Skrevet November 29, 2009 Rettere sakt Hjertet på lamellen som hadde løsnet;)Derfor du fikk den fine lyden når du trykket inn clutchen Fant også en liten ulyd i framdiff, men det tror jeg er pga lite olje på den ja hadde vært artig å sett gamle clutchen / bilde av den! Mange takk for at dere tok jobben raskt:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#28 Skrevet November 30, 2009 I påvente av ny ESP hjerne på min S4 B5, top jeg ut sikringen til ESP. Dette medfører at den helst vil spinne på 1 hjul bak!?. Jeg trodde den minst vil spinne 25% på ett hjul fremme også på grunn av torsen diffen er mekanisk og ikke styrt av elektronikk slik som diffene...? Er det ikke intil maks 25/75 fordeling på Torsen på disse? Skal vel være umulig å bare spinne bak på 1 hjul da? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#29 Skrevet November 30, 2009 I påvente av ny ESP hjerne på min S4 B5, top jeg ut sikringen til ESP. Dette medfører at den helst vil spinne på 1 hjul bak!?. Jeg trodde den minst vil spinne 25% på ett hjul fremme også på grunn av torsen diffen er mekanisk og ikke styrt av elektronikk slik som diffene...? Er det ikke intil maks 25/75 fordeling på Torsen på disse? Skal vel være umulig å bare spinne bak på 1 hjul da? Min teori på dette er at når du kobler ut esp så har du vel ikke abs heller og dermed vil ikke det systemet(husker ikke hva det heter) bremse ned det hjulet som spinner slik att kraften forflyttes. Mulig dette er helt feil men.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#30 Skrevet November 30, 2009 TorSen diffen skal da fordele kraft til både fram og bakaksling. (Hvor mange prosent som går framover og bakover vet jeg ikke, og jeg vet heller ikke hvordan torsendiffen settes opp for å ikke gi 50-50.) Men i alle fall så burde minst ett hjul forran og minst ett hjul bak spinne. Torsen diffen er dog slik at om en av akslingene får null motstand, da "kobler den ikke inn". Får den ørlite motstand derimot så sperrer den. Her er et eksempel på en Torsendiff som ikke får nok motstand til å koble inn: Det kan ha vært slik at det hjulet som spant ikke hadde nok motstand til å trigge Torsen. Dersom du hadde hatt ESP inntakt, ville ESP bremset dette hjulet litt, og Torsen ville sperret. I påvente av ny ESP hjerne på min S4 B5, top jeg ut sikringen til ESP. Dette medfører at den helst vil spinne på 1 hjul bak!?. Jeg trodde den minst vil spinne 25% på ett hjul fremme også på grunn av torsen diffen er mekanisk og ikke styrt av elektronikk slik som diffene...? Er det ikke intil maks 25/75 fordeling på Torsen på disse? Skal vel være umulig å bare spinne bak på 1 hjul da? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...