Anbefalinger dempere -->S2 coupe med HR senkefjærer

Anbefalte innlegg

Lurer på om noen har noen anbefalinger til dempere på en S2 coupe med 30 mm HR senkefjærer? Eventuelle plasser man kan handle. Har jo orginale på mekonomen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gul koni hos Rodin & Co! Ganske stivt selv på det mykeste, men smak og behag!:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min erfaring med koni på 90Qen jeg hadde tidligere var at de er alt for ubehagelige å kjøre med på vanlig vei, selv på mykeste instilling..

Bilstein har noen uten stivhetsjustering som skal være hakket mykere, men disse koster jo skjorta. (1500-2000 pr stk :o) Klubben har avtale med Auto-Trio som er importør, men har ikke hørt på pris der enda..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ikke det noe med dekk størrelsen du hadde Vidar , er fin og kjøre med vinterdekka og 16`felgene......men blir litt hard med 215,40 dekka.... ,men så det blir nok litt humpette uansett med lav profil :)

Så jeg har ingen problemer med Gulekoni med mild justering på vinter`n iallefall :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bård: Tja, dekkstørrelsen på vinteren var jo 185/65-15 og kjørte en stund sommerdekk 205/50-15. En skulle tro det tar unna en del... ;) Jeg følte uansett at all fjæringsvei forsvant, det ble rett og slett for ubehagelig å kjøre på.

(Bård Even er forøvrig nåværende eier av ex-90qen min :))

Kjører orginaldempere og H&R på S2n nå og det er akkurat passe stivt\behagelig, men demperene begynner å få det litt. Har vært på jakt etter dempere jeg også, men har konkludert med er at det er like greit å handle coilovere med en gang om man først skal bytte alle demperene. Det koster nesten det samme..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Joda , greit...... er nok ikke så mye fjæringsvei..... , derfor man kjører med gulekoni :)

Men at de er ubehaglie eller føles vanskelige å kjøre med? der må jeg si jeg ikke kjenner meg igjen :)

Lenge siden du har kjørt den nå vidar ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal kjøre 235/35 - 19 i sommer da, så har en følelse av at Koni blir litt ekstremt. Er ikke noen banebil...men hvis koni er billigere enn bilstein så er kanskje det et alternativ...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.