Anbefalte innlegg

Leste litt på Vortex og kom over denne snedige saken:

Mity Vac 7400 - Fluid Evacuator

3316149_lg.jpg

diskusjon på vortex. http://forums.vwvortex.com/zerothread?id=1696857

"I changed the oil on the jetta Saturday and I used on of these guys to suck out the oil from the dip stick hole.

Insert the hose down the dip stick hoel and pump the evacuator about 10 times and three minutes later all of your oil is out in the reservoir.

I have never been able to remove this much oil before when using the conventional 'gravity' drain from the oil pan. This is an amazing device and zero mess."

Noen som vet om noen norske butikker som selger dette hendige verktøyet? passer perfekt for oss late folk : sove :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg mener jeg har sett denne i noen norske kataloger. Lars-Inge vet vel, sånne som dette er mere vanlig på båter hvor det ikke er så lett å tappe ut på bunnen. Biltema har vel en elektrisk versjon... Sannsynligvis også Mekonomen og BilXtra.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hehe:) holder meg til å bruke bånnpluggen:) like greit det når en har tilgang på bukk når det passer en+oljetapper. så får jeg mulighet til å kikke under bilen i sammen slengen.

alle vanlige bilrekvisita butikker selger slik pumpe:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Per Lindgren

Jeg mener jeg har sett denne i noen norske kataloger. Lars-Inge vet vel, sånne som dette er mere vanlig på båter hvor det ikke er så lett å tappe ut på bunnen. Biltema har vel en elektrisk versjon... Sannsynligvis også Mekonomen og BilXtra.

Stemmer det Per...her er den til biltema...koster 179.-

25-866_l.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Geir Kristofersen

hehe:) holder meg til å bruke bånnpluggen:) like greit det når en har tilgang på bukk når det passer en+oljetapper. så får jeg mulighet til å kikke under bilen i sammen slengen.

alle vanlige bilrekvisita butikker selger slik pumpe:)

vel bukk har jeg ikke tilgang til, bare orginal jekken : bh :

så da hadde det vært nyttig med en slik en, får høre med mekonomen : ja :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det som jeg fant på mekonomen var denne...kosta 262.-

42-X10313.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og her er den som Lars-Inge selger, 598 kr på maritim.no. Den ser veldig lik ut som den i første innlegget her.

5414-06-07.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

så ut til å være litt mer kvalitet på den fra maritim.no vertfall.. vel nå har jeg sett utvalget så får jeg sette meg i tenkeboksen... har noen bekjente som driver en båtbutikk også, kan forhøre meg der først.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Pela-pumpene er utrolig bra. Finnes i 3 ulike modeller.

Forskjellen er effekt og kapasitet, ikke noe annet enn det.

Pela selges i de fleste båtutstyrsbutikker tror jeg.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Per Lindgren

Og her er den som Lars-Inge selger, 598 kr på maritim.no. Den ser veldig lik ut som den i første innlegget her.

5414-06-07.jpg

For folk i Oslo-området:

Akkurat denne (Pela) får du hos La-Sa Båt og Motor på Vækerø i Oslo. Rundt 600,- koster den der.

For de aller mest nøyaktige sjelene her: Man får stort sett ikke tappet alt v å suge oljen opp (uten at det behøver å være noe stort problem).

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Fredrik Bøhleng

For folk i Oslo-området:

Akkurat denne (Pela) får du hos La-Sa Båt og Motor på Vækerø i Oslo. Rundt 600,- koster den der.

For de aller mest nøyaktige sjelene her: Man får stort sett ikke tappet alt v å suge oljen opp (uten at det behøver å være noe stort problem).

Eller Båthuset på Slependen...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.