Anbefalte innlegg

Hei

Har et problem som bare blir værre og værre.

Har tidligere kun vært et problem når bilen var kald og jeg kjørte varmeanlegg og seter på fullt,

Men nå er det hele tiden.

Feilen starter når jeg slår på lysene, har ettermontert xenonlys i tåke og hovedlys. Da mister jeg plutselig alt av elektriske instrumenter, lys og vindusviskere. Hender seg det kommer kjapt tilbake, men som oftest må jeg slå av lysene og vente litt.

Har tenkt på regulatoren på dynamoen, men synes det er rart. Når jeg har hatt denne på service.

Takker for all hjelp.

Sven

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei

Har et problem som bare blir værre og værre.

Har tidligere kun vært et problem når bilen var kald og jeg kjørte varmeanlegg og seter på fullt,

Men nå er det hele tiden.

Feilen starter når jeg slår på lysene, har ettermontert xenonlys i tåke og hovedlys. Da mister jeg plutselig alt av elektriske instrumenter, lys og vindusviskere. Hender seg det kommer kjapt tilbake, men som oftest må jeg slå av lysene og vente litt.

Har tenkt på regulatoren på dynamoen, men synes det er rart. Når jeg har hatt denne på service.

Takker for all hjelp.

Sven

Har du målt spenningen på batteriet med vifte og setevarme på? Skal være ca 14.4

ellers kan du jo prøve en annen hovedlysbryter, ev dårlig kontakt ved samlingspungt for jordingsledninger. Ligger det samlingspunget nede bak venstre sparkepanel ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du målt spenningen på batteriet med vifte og setevarme på? Skal være ca 14.4

ellers kan du jo prøve en annen hovedlysbryter, ev dårlig kontakt ved samlingspungt for jordingsledninger. Ligger det samlingspunget nede bak venstre sparkepanel ?

Hvor jordinga går til karosseriet er jeg usikker på. Men synes det er så merkelig at både vindusviskere og de elektriske instrumentene går. Skal sjekke spenninga på batteriet. Men målern viser riktig mens alt er ok.

Skal se om jeg finner jordingspunktet. Hørtes ganske logisk ut.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du forsøkt og koble ut spenningen på Xenon ballastene??

Disse boksene må ikke ligge til jord/inntil karrosseriet, mente jeg leste det en stand her på forumet..

Hvertfall gjør et forsøk, og se om feilen blir borte.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du forsøkt og koble ut spenningen på Xenon ballastene??

Disse boksene må ikke ligge til jord/inntil karrosseriet, mente jeg leste det en stand her på forumet..

Hvertfall gjør et forsøk, og se om feilen blir borte.

Det skal jeg prøve. Alle er koblet skrudd til karosseriet. Men har jo funket helt til nå nylig. Merkelig

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

La i dag merke til at når jeg slår på lysbryteren når motoren ikke går. Så hører jeg sentrallåsen starte.

Må være dårlig kontakt en eller annen plass? Noen som vet hvor jordingsfestet er?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tenningsbryteren kan også feile og gi mange 'morsomme' feil.. Ellers kan også brudd i kabler til bagasjerommet gi merkelige feil. Prøv å lukke opp bakluka og se om feilen er der fortsatt!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den cab lampa lyser også hver gang det skjer. Er vel den som sier ifra om "luka" til taket ikke er lukket

Har funket fint i hele dag. Helt til jeg skulle hjem i ste. Alt er greit til jeg slår på kjørelysene. Slår jeg av dem igjen så tenner tåkelys og varmeap. igjen etter et halvminutt.

Parklys funker hele tiden.

Skulle gå ut for å åpne bakluka. Men når jeg smalt igjen sjåførdøra så kom lysene på igjen. Merkelige greier.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, det er samme kablene og problemene til fordøra også.. :P

Lykke til, du er ikke alene om slike problemer! :)

Tåkelysa er plassert i bakluka, så du er nok inne på noe..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, det er samme kablene og problemene til fordøra også.. :P

Lykke til, du er ikke alene om slike problemer! :)

Tåkelysa er plassert i bakluka, så du er nok inne på noe..

Merker ikke noe før jeg slår på kjørelys, Tåke park er ikke noe stress. Men i dag har bilen oppført seg fint.

Bortsett fra at "cab lampa" lyser hver gang jeg slår av lysbryteren og sentrallåsen durer. Om det skal være slik aner jeg ikke :)

Mener du det er dårlig kontakt eller brudd i en ledning i førerdøra som kan for "kortslutningene"?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Brudd/kortslutning i disse kablene kan i hvertfall føre til mange merkelige problemer, så det er verdt en titt, i hvertfall!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Brudd/kortslutning i disse kablene kan i hvertfall føre til mange merkelige problemer, så det er verdt en titt, i hvertfall!

Virker som det hjelper å slamre med førerdøra. Så skal ta en titt når jeg fikser låsen. Går bare ann å låse opp på passasjer siden. Men å låse på førerdøra går helt fint.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.