#1 Skrevet Februar 10, 2009 (endret) Hei.. Håper virkelig noen her inne kan hjelpe meg med dette problemet, for nå er jeg DRITT lei: bh : Jeg kan begynne med å forklare selve problemet.. Problemet er at når jeg starter den på kald motor, så står den bare å skjelver på litt under 500rpm.. Når jeg gir gass, skjer det INGENTING.. Jeg får ikke gassrespons i det hele tatt før det har gått en stund (2-3 min) Etter det har gått 2-3 min, har motoren fått LITT varme og klarer å krype opp til 7-800rpm.. Når jeg holder gassen halvveis inne (altså på kald motor) jobber den seg rolig oppover turtallet og kommer og går som den vil.. Når jeg sitter å holder gassen halvveis inne hoster den og harker litt ELLER ikke kommer i det hele tatt (altså ingen gassrespons).. SÅ, når motoren er omsider varm (etter jeg har hold på i 10-15min) kan jeg kjøre sånn noelunne.. Men probletet er da at den ikke går under ca 2000rpm.. Når jeg lader kan den kun lade med halv gass, fordi når jeg gir full gass (altså trakker pedalen i bånn) virker det som om bilen henger igjen, altså at ladetrykket kommer LITT men det skjer ikke noe.. Dette er så SYKT irriterende og jeg har forsket på mye frem og tilbake.. Jeg skal spare noen skrivende hender med å si at det ikke er LMM, det virker ikke som det er er plugger/tenning, da den går helt fint på varm motor uten om at den ikke går under 2000 og lader ikke som den skal (kun med styring av gass).. Jeg kan i tillegg tilføye at temperaturen viser 50-60 grader og i midten (på den digitale klimaen) er ute temperaturen 12 grader når det f.eks er snø og minusgrader ute (altså den viser totalt feil).. Kan det være en temperaturføler eller noe? Kan legge til at på varm motor står den å putrer på mellom 1400-1500rpm.. Går ujevnt opp og ned med pulserende effekt: rolleyes Og, en ting til.. Når den står på tomgang, så siger temperaturen på bilen opp til rndt 90grader, men med en gang jeg begynner å kjøre litt, så faller den ned til rundt 50-60 igjen.. Håper det er NOEN som har et forslag og tar imot alt av tips.. Mvh Joakim:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Februar 12, 2009 Noen som vet:confused: 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Februar 12, 2009 Kan jo slenge ut en ide.. har du kikka etter luftlekasjer/falskluft? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Februar 12, 2009 En kompis av meg med en 3B S2, var like mye plaget som du. Han også hadde prøvd å bytte alle mulige komponenter. Det viste seg, etter ett besøk hos ES-Tuning i Trondheim, at det var overslag i styreenheten (hjernen). Du kan ringe til ES-Tuning og nevne Harry Nygård (fra Tromsø) sin S2 og høre hva han kan fortelle. Mener at han hadde de samme symptomene som du har nå. Send inn hjernen hit, f.eks.: http://www.simco.no/ Håper du får fikset problemet. Ikke morsomt å plages slik. Lykke Til! - Jan Henrik 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Februar 12, 2009 høres jo litt ut som om vanntempføleren tror den er varm, og da gir den ikke noe kaldstartstilskudd (mer bensin, som en choke) men er jo rart den ikke går skikkelig når motor blir varm da, men mulig måleren da sier til hjernen at den er veldig varm, og den går i noe slags nødmodus for å unngå videre oppheting.. Er uansett vanntemp føleren i bakkant på toppen som sender signal til hjernen om den skal gi kaldstarttilskudd eller ikke.. Ville prøvd og bytte denne ihvertfall. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Februar 12, 2009 Noe enkel og grei måte å skifte temperatur sensoren på? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Februar 12, 2009 Noe enkel og grei måte å skifte temperatur sensoren på? Skru ut gammel og sett inn ny Litt vannsøl, men ikke mye. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...