#1 Skrevet Februar 10, 2009 Skulle bare sjekke litt rundt spenninga på bilen idag, ladespenninga på batteriet er 13,8 v. litt lavt etter min meining Tenke jeg skulle sjekke spenninga på bensinpumpa med det samme, for hadde jo div. problemer ved sist mapping/benking hos es-tuning. Dær målte jeg spenning på 12 v og noen ganger 11,9 på tomgang. Det må no vare VÆLDIG lavt..... Hva er normal spenning på pumpa. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Februar 10, 2009 Batteri spenning 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Februar 10, 2009 Bytt regulator til 15,2V? nytt batteri og 4" tilførsel i stede for den usl 1,5 som er org. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Februar 10, 2009 Bytt regulator til 15,2V? nytt batteri og 4" tilførsel i stede for den usl 1,5 som er org. ha vurdert det ja, ny tilførsel og rele 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Februar 10, 2009 alternativt sett inn et lite batteri ekstra 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Februar 11, 2009 alternativt sett inn et lite batteri ekstra det hjelper ikke stort Skal sjekke hvilken regulator som står idag og få bestilt en ny en, sjekke børstene med det samme kanskje. Va er + og - av kablene, fargene er brun og gul/grønn. målte litt igår men fåt ikke ut mye, men gadd ikke prøve så mye heller. skal skaffe meg to releer idag så blir det bedre 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Februar 11, 2009 det er spenningsfall i ledning som er problemet ditt, legg opp en litt kraftigere leder til pumpa og sjekk at den har skikkelig jording....hjelper ikke om du setter i 1000 ekstra batteri . om ladespenninga di er 13,9 så er ikke det så helt galt (typisk VAG), og forskjellen til 14,4 er ikke noe spesiellt utslagsgivende 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Februar 11, 2009 La opp ny tilførsel til min jeg, rett fra batteri via relé. Bruke org kabelen til styring av relét. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Februar 11, 2009 La opp ny tilførsel til min jeg, rett fra batteri via relé. Bruke org kabelen til styring av relét. støtter denne planen jeg, skal se på det ikveld 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Februar 11, 2009 om ladespenninga di er 13,9 så er ikke det så helt galt (typisk VAG), og forskjellen til 14,4 er ikke noe spesiellt utslagsgivende 0,5v utgjør faktisk litt det, men nytter uansett ikke å ha så små marginer at man er avhengig av max spenning hele tiden. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Februar 11, 2009 et batteri hjelper mye mot spenningsfall, men du må også ha tykkere kabler, skal du først trekke er det jo like så bra og slenge inn 6 kvadrat... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Februar 11, 2009 0,5v utgjør faktisk litt det, men nytter uansett ikke å ha så små marginer at man er avhengig av max spenning hele tiden. jo, jeg er enig at det utgjør litt, men det er ikke utslagsgivende....jeg har enda til over så se en orginal audi eller VW med 14,4v ladespenning....og hvis jeg ikke tar helt feil så leverer pumpa det den skal så lenge en er over 12v (ihht spec) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Februar 11, 2009 jo, jeg er enig at det utgjør litt, men det er ikke utslagsgivende....jeg har enda til over så se en orginal audi eller VW med 14,4v ladespenning....og hvis jeg ikke tar helt feil så leverer pumpa det den skal så lenge en er over 12v (ihht spec) bosch anbefaler ikke under 13v, jeg hadde jo rundt 12v på pumpa undertomgang uten lys. På tomgang uten lys har jeg 13,7v på batteriet, men vis jeg slår på grøftlys og kjørelys faller det til 13,35v Vis jeg da slår inn kjølevifta havner jeg ned på ca 13,1v tallet på laveste hastighet på vifta. Slår jeg på full guffe på vifta kommerlangt ned på 12 tallet. Så da har jeg kanskje ned i 10v på pumpa i vise situasjoner Batteriet mitt kan ikke topp lenger, har vært tømt en del ganger. Er ikke godt medisin det Skiftet tilførselen idag, rele og 4 mm2 direkte fra batteriet. Så nå er det værtfall 13,3v på pumpa tomgang Får ny regulator imorgen, 15v regulator. Så får vi se om det blir bytte av batteri med det samme. trur det egentlig trengs etter som spenningsfallet er så stort ved litt forbruk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Februar 12, 2009 da er regulatoren montert, vips så fikk jeg 14,6 på tomgang og 14,45v ved tomgang og kjøre og tåkelys den regulatoren som sto i var bare på 14v ..... Det er væl stor sjanse for at bensinpumpa virker og no, får jo nærmere 2,5v meir no 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Februar 12, 2009 Det høres bra ut. Kanskje jeg bør gjør det på min også... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...