Ulyd fra diff eller stikkakslinge s4 c4

Anbefalte innlegg

Skulle kjøre til tønnsberg på fredag med bilhenger for og hente bil. Hadde på bil på hengeren da vi startet opp. Og da kom problemet. Med en gang bilen fikk belastning i form av vekt, så kom det en ulyd fra bakstillingen. Fikk bilen ut på lokalet. Skulle begynne og skru igår, men ble ikke helt klok på det. Er det ikke mulig å få av stikkakslingen uten og ta ned hele bakstillinga? Den sitter bom fast oppe ved diffen. Har løsnet alle de seks skruene ved diff og den store ved nav. Prøvd og banke med gummi klubbe, til ingen nytte.

Lyden jeg fikk da jeg kjørte kan beskrives som en klunkelyd, eller noe som er løst. Kom ikke før jeg hadde litt fart. Noen som har vært borti det samme selv?

Håper jeg slipper og bytte diff. Florerer vel ikke av de diffene her akkurat.

Bilen er en 93 mod s4 c4 aan.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har fått tak i komplett bakstilling fra s6 nå, så da blir det og hive opp den, og finne feil på denne :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du vet at S6 ikke har mekanisk diffsperre som S4? Den er ikke vakuumstyrt, men korrigerer med abs-sensorene.

Fant du ut hva som var feil med S4 diffen?

Går fint ann å løsne stikkakslingen uten å demontere diffen. Dem sitter som regel litt fast om dem ikke har vært av før.

Å bytte diff går fort, men må være to stykk for å klare å løfte den av/på uten å risikere å få den i panna.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hm, mulighet for og bygge om til vakumstyrt da, veit du det?

Nei, er ikke sikker. Men skal feilsøke litt når jeg får ned diffen. Tviler på at det er stikk/drivknuter. For de kjentes stramme og gode ut.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men uansett, trenger en kjørbar bil, så frem til at jeg finner ut av hva som feiler diffen min, så får s6 diffen duge. Har ikke brukt sperra en eneste gang siden jeg kjøpte bilen. Så tviler på at det blir noe stort savn.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sperra på en UrS4 er jo halve bilen..Hvertfall min mening;) klipp ledningen å ha det gøy!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sperra på en UrS4 er jo halve bilen..Hvertfall min mening;) klipp ledningen å ha det gøy!

helt enig, elektronisk er kjedelig!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Joda, men nå trenger jeg en kjørbar bil, såfrem til at jeg får fiksa s4 diffen får s6 diffen duge. Bedre med bil uten mekanisk sperre en bil som ikke er kjørbar i det hele tatt ;) Billig var den og. Så skal ikke klage.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.