Kjølesystem og mellomaksel spørsmål (A4Q B5)

Anbefalte innlegg

Hei!

Har pådratt meg en A4 quattro for ett halvt års tid siden som jeg har hatt litt strul med.

Første som skjedde var at termostaten ble mongo, så den ble bytta.

Nå er det tydeligvis luft i systemet så når jeg har kjørt ca 3 mil kommer det plutselig bare kald luft ut fra ventilasjonsanlegget og tempen flyr opp i 100 grader før den går pent ned til ca 90 grader igjen.

Noen som har tips på lufting som funker?

Det andre er mellomakselen.

Her er støttelageret og opphenget skrot. Er det noen steder det går ann å kjøpe dette til en billig penge?

NBS tar vel nesten 4 papp for alt, mens gkn tar 1600kr for lager og oppheng.

Vurderer å få tak i ett lager og bruke oppheng fra volvo 740, siden denne har vist seg å være holdbar og billig. Ligner på audi sitt.

Andre som har smarte løsninger?

Tips tas imot med takk.

mvh Ole

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om ikke så funker det vel og sette bilen i en oppoverbakke med snuten først, åpne lokket på til ekspansjonstank, varmen på maks og ruse i noen minutter med passe turtall :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg har lufta der. Lufta bare til det kom en javn stråle, fylte ikke på stort med væske. Må kanskje lufte ei stund for å få ut alt?

Brukte forresten en sånn pumpe som egentlig er til trykktesting for å presse ut lufta/væska av systemet da jeg lufta.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

kansje varmeapparatregisteret er tett det var det på min og da blåste det kaldt

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.