#1 Skrevet Februar 11, 2009 Ting tyder på at det er turboen som er synderen med at bilen går i nød rett som det er. Da må den nok byttes etterhvert.... Noen som har erfaring med å kjøpe brukt turbo hos NBS? Hva gjør dem med de brukte som de selger, bare plukker rett ut av bil og selger, eller undersøker de dem på noe slags vis? Blir uansett ikke med det første jeg tar meg råd til dette, når jeg starter bilen og kjører litt, kutter den (går i nødprogram?), men etter å ha stoppet og startet den en gang eller to, holder den seg ganske lenge (lengste jeg har kjørt hittil er vel ca 3 mil uten å stoppe) MEN.... kan dette være skadelig for motor eller andre komponenter? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Februar 11, 2009 Hei! Jeg har nettop skiftet turbo på min bil. Jeg bestillte bytteturbo fra KRB Trading. Det var en kjempebra service. Jeg måtte bytte turbo på grunn av mye røyk fra eksos ved pådrag så oljen forsvant. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Februar 11, 2009 Hva gjør dem med de brukte som de selger, bare plukker rett ut av bil og selger, eller undersøker de dem på noe slags vis? Kan ikke svare for hva de gjør, men kan si hva jeg ville gjort: sjekk begge turbinene visuelt - skal ikke ha hakk/skader/grader på skovlene sjekk at ikke turbinene har skrapt borti huset sjekk radialslakk (opp/ned med innsugs skovel) det kan tillates litt men ikke så mye at skovler kan komme borti huset. sjekk radialslakk (skal ikke være noe) sjekk at tubin går lett rundt sjekk at det ikke er blåst olje i utblåsningen av innsugssiden sjekk at evt bevegelige deler (feks VNT-spjeld) fritt kan bevege seg sjekk at tubin går lett rundt Har man gjort dette gør så går det på ca 1 minutt. Du skriver ikke hvaslags bil du har......? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Februar 11, 2009 ville no sjekket ganske mange andre ting før eg tok steget å bytte turboen... Men om mistanken er veldig sterk mot turbo kan den lett sjekkes mens den er montert slik steinar forklarer. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Februar 12, 2009 Har en -99 A6 1.9 tdi... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...