Tips til produkter jeg trenger til vask/polering

Anbefalte innlegg

Får strax ny bilen og skal ta klargjøringen selv. Tregner i den forbindelse en list over hva jeg trenger for å ta en grundig vask og polering på denne.

 

Har endel rabatt på autoglym så gi meg gjerne tips til produkt og rekkefølge jeg kan bruke av deres utvalg:)

 

Vaskehanske? Tørkefille?

Hva bruker jeg å påføre/tørke av poleringen? (kommer ikke til å bruke maskin)

 

Vil helst ikke kjøpe det dyreste av det dyre om det ikke er nødvendig:p

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ta kontakt med Ketil Falstad hos scandicshine.no

 

Takk for tips, men må vell være noen her inne som har litt greie på dette her?:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for tips, men må vell være noen her inne som har litt greie på dette her?:)

 

Han er medlem her han, du får også rabatt av han

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tjha, AutoGlym har jeg ikke veldig mye peil på, men i utgangspunktet på ny bil trenger du:

Vask: Avfetting, Vaskehanske, Shampoo, Tørkehåndkle i mikrofiber

Polish (f.eks Super Resin Polish)

Voks (f.eks ultra deep shine på mørk bil)

 

Avfetting vil jeg anbefale Prickbort (fåes muligens på nærmeste Statoil-stasjon) evt. annen god avfetting.

 

Påføring gjør du med påføringssvamper/mikrofiberputer som de sannsynligvis har der du kjøper AG

Så trenger du mikrofiberkluter til å ta av polish og voks med ("perfect finishing cloth")

 

Ellers, ting som kan være greit/moro å ha:

Interiørprodukter for å holde interiøret fresht.. "Interior Shampoo" er jo bra på stoffmatter f.eks.

Produkter for dekk/felg ("clean wheels", "instant tyre dressing")

 

Sånn... Kom på underveis at det ikke var nødvendigvis kun AutoGLym du ville ha.

BilXtra har jo f.eks en god del Meguiar´s produkter, som er meget bra.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men for å si det sånn da, vaskeutstyr ville jeg ikke spart kroner på. Det har du igjen for senere. Riktig vedlikehold av dette sikrer lang brukertid også.

 

Til polering med Autoglym får noen andre anbefale, da vi ikke bruker deres produkter.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Får strax ny bilen og skal ta klargjøringen selv. Tregner i den forbindelse en list over hva jeg trenger for å ta en grundig vask og polering på denne.

 

Har endel rabatt på autoglym så gi meg gjerne tips til produkt og rekkefølge jeg kan bruke av deres utvalg:)

 

Vaskehanske? Tørkefille?

Hva bruker jeg å påføre/tørke av poleringen? (kommer ikke til å bruke maskin)

 

Vil helst ikke kjøpe det dyreste av det dyre om det ikke er nødvendig:p

 

Les DENNE tråen her så får du noen tips fra en som akkurat har gjort det du skal. Fint listet opp med produkter etc.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for alle innspill:)

Kom fram til at jeg vill prøve noe annet en Autoglym så jeg endte opp med å bestille diverse Meguiars og Duragloss snacks av Per-Herbjørn Sønsterud Wærp her på forumet!

http://www.waerp-trading.no/

Gode priser og god service!

 

Så nå er jeg klar til å begynne kosejobben så snart bilen kommer neste uke: smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hyggelig å se at flere tar klargjøringen på egenhånd! :)

 

Det aller viktigste er en skikkelig polering med maskin, vil jeg si. Komme dyypt ned i lakken og kaste ut all skitt, så det blir et bilhold fullt av glatte søndagsvask med din favorittsåpe ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hyggelig å se at flere tar klargjøringen på egenhånd! :)

 

Det aller viktigste er en skikkelig polering med maskin, vil jeg si. Komme dyypt ned i lakken og kaste ut all skitt, så det blir et bilhold fullt av glatte søndagsvask med din favorittsåpe ;)

 

Hear hear ! Kjør på med en grundig vask, clay, polering, polish, sealer og et par lag med voks på topp så er du good to go !

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har akkurat handlet denne + pads og microfiberklut.

Noen som har prøvd den? Det er det helt sikkert, men med gode erfaringer?

Gleder meg til våren!!

67708.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har akkurat handlet denne + pads og microfiberklut.

Noen som har prøvd den? Det er det helt sikkert, men med gode erfaringer?

Gleder meg til våren!!

 

Jeg har brukt den endel, lett å jobbe med og gir fin glans :)

 

Flere som gleder seg til våren skal jeg si deg..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.