Hvordan justere yttre kamdrev optimalt?

Anbefalte innlegg

Heihei.

 

Har høvla sugetoppen min (GTE) 1mm og kjøpte i den forbindelse et justerbart kamdrev.

Kjører med 272kam og hydrauliske løftere.

 

Til nå har jeg bare justert den på "feelingen", men syntes at jeg har justert den VEL mye.

 

Se for dere at med høvlet topp, så vil kamhjulet rotere "litt" når reima er stram ned til veiva, KANKSJE ei halv tann! Jeg har funnet ut at den går best når kamdrevet er justert ca "litt over ei tann" tilbake om dere skjønner : smil :

 

Her må jeg høre hva gutta gjør :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om du har tatt 1mm av toppen skal det justerbare kamdrevet justeres tilsvarende mye, altså 1mm.

Vri ytterdelen av drevet 1 mm mot klokka mens kammen står i ro. Du vil da ha kompensert for 1 mm.

Motoren vil dra bedre i den lave delen av registeret om man vrir den ene veien (+), og selvsagt dra bedre i den høye delen av registeret når du vrir den andre veien (-). Der du mener den drar best, er det på lavt eller høyt turtall?

Optimal plassering finner du ved å bremse motoren :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noe bremsing gidder jeg ikke:P , men har kommer fram til hvis man stiller kammen 3-4mm slik at den åpner tidligere så er det mest futt i kjerra :) Har enda ikke turt å justere noe lengre i redsel for å ta noen ventiler :(

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noe bremsing gidder jeg ikke:P

 

Hvorfor gjøre alt arbeidet og bruke penger på deler da? ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.