Anbefalte innlegg

Akkurat helt likt var det på Passaten våres også, + frihjulet på dynamoen, er vel det at den begynner å "jobbe" i foringen til profilreimstrameren, og til slutt begynner den å gnage på reimhjulet så sporene til reima forsvinner.

Alle disse delene burde sjekkes nøye ved et eventuelt reg.reim bytte på PD motorene.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

På min så er det byttet alle reimer\hjul\demper\vannpumpe osv i fronten der så det er neppe det som er galt hos meg iallefall.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

prøvde å bytte mitt fri hjul på dynamoen på min 150 pd motor i dag men den satt dønn fast. jeg knakk den 6kant torxen som man setter inn i akslingen til dynamoen tvert av. noen tips her? noe sted man får kjøpt hazet 3400 på en enkel måte?

 

mvh fredrik p

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Enkel måte å sjekke frihjulet på dynamo på uten å demontere reim. Har her med mine fantastiske paint skills:D tegnet inn en liten skrutrekker type flat om ikke alle ser det:D Om man stikker denne inn igjennom luftehullene der så kan man bruke trekkeren til å snurre metall kjøleviften inne i dynamoen rundt.. om denne lar seg turne en vei men ikke andre så er frihjul ok. Om viften sitter fast begge veier så er frihjulet deffekt:) Gjort på 2 min.

dynamo%20hjul%20valeo.png

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser ut som en sjuke på vag biler med diesel. akkurat byttet samme delene på min Sharan 2003. Men da var den gått 198 000 Km :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.