#1 Skrevet Februar 11, 2009 Hei! For noen kvelder siden opplevde jeg at motorlyden var en smule andreledes enn før. Dvs at det var komme en slags rasling i takt med turtallet. Jeg fikk "feilsøket" litt ifm av lytting hvor lyden kom fra. Etter litt fant jeg ut at det kom i fra dynamoen. Grunnen til at lyden oppstår er for at det hjulet ved dynamoen er løst (veldig vinglete), altså det "taggite" hjulet etter reima (mot dynamoen). I denne anledningen lurer jeg på om det går an å stramme det hjulet eller må jeg skaffe meg ny/brukt dynamo? Og hvordan er det mulig å komme til nedi der? Får jo såvidt puttet den lille hånden min nedi der. Noen tips om hva jeg kan/bør gjøre? På forhånd takk! Med vennlig hilsen Steffen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Februar 11, 2009 Hei! Har selv hatt en S6 2.2T 95-modell, der dynamoen tok kvelden. Den hadde alltid laget litt lyd fra lageret i dynamoen, og til slutt gikk det som det måtte, den ladet ikke lenger. Heldigvis var jeg i Tyskland på ferie når det skjedde, så det gikk greit å få det ordnet. Det var MEGET trangt og vanskelig å komme til, måtte vente i to timer før alt kjølet seg ned før man i det hele tatt kunne begynne. Med ny dynamo ble det som ny bil for min del, på tomgang gikk den helt fantastisk stille og fint, ulikt en del andre 2.2T jeg ellers har hørt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Februar 11, 2009 Hmm, det virker som det er noe annet en et lager som lager lyden, da det høres ut som du klakker metall mot metall Muligens at selve "taggehjulet" slår borti dynamoen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Februar 13, 2009 (endret) jepp det taggite hjulet er helt vinglet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...