2.0i Passat motorspørsmål,..+ air condition

Anbefalte innlegg

Er det noen i klubben som vet noe om, og som gidder å skrive litt, om denne motoren?

2.0i 115 Hk, sitter i den Passaten vi kjøpte forleden. Lurer generelt på hvordan den er kontra klassikeren 1.8 ?

Er den bra eller bare r....a? Og hva slags andre vw sitter den i?

 

Vet noen foresten om det er mulig å flytte air-conditionen fra den kondemnerte 95'n vi har og over i denne 94'n som ikke har?:)

 

motor_passat.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

tilsvarende motor sitter i 8v gti golf 3 blant annet.

motoren er grei i seg selv er min erfaring.

AC skal du i utgangpunktet kunne flytte over, ut med dash og varmeapp. inn med varmapp/AC fra den andre. legge opp slanger og koblinger.

sette inn pumpe og reimer fra den andre motoren og fylle på.

høres enkelt ut, men det er en del jobb.

 

lykke til. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har selv denne motoren i min passat og bare opplevd den som en stabil og grei motor. noen racer blir det aldri i en bil på nesten 1300kilo. men det går greit nok. Er vel i basis lik som 1,8 gti men borra opp til 2l.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

tilsvarende motor sitter i 8v gti golf 3 blant annet.

motoren er grei i seg selv er min erfaring.

AC skal du i utgangpunktet kunne flytte over, ut med dash og varmeapp. inn med varmapp/AC fra den andre. legge opp slanger og koblinger.

sette inn pumpe og reimer fra den andre motoren og fylle på.

høres enkelt ut, men det er en del jobb.

 

lykke til. :)

 

Tror du alle fester og uttak finnes på 94'n da?: klø : Og siden jeg aldri har skrudd ac før så er det kanskje en skikklig knotejobb, eller? Som du sier så høres det enkelt ut, men alle vet jo at alt stort sett tar lengre tid enn planlagt, da det alltid dukker opp noe:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er grei nok skuring så langt du peller av fronten på bilen. da kommer man lett til. Dashen osv er jo alltids litt knot. men man finner fort ut hvordan ting sitter når man demonterer ene bilen først. finner du ut at du syns det er for mye jobb når du demontere gamle bilen så er det jo evt bare å drite i det. ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

stort sett alle fester der like omhverandre, mulig brakketter ved motoren må kryssbyttes, men alt skal være bolt on.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.