rep av lys i diff-sperre knapp

Anbefalte innlegg

Har lagt merke til at det røde lyset i diff-sperre "displayet" mitt er borte, det er heller ikke rødt lys i selve bryteren, men det vet jeg ikke helt om det skal være eller ikke?

Jeg har tatt ut midtkonsollen og tatt ut brytermodulen, det grønne lyset som indikerer at sperra er inne, og den orange trekanten i bryteren som indikerer at den er trykka ned funker helt fint, men ingen av de 2 fastlodda (er det pærer eller dioder??) lyser.... Har målt, og begge får noe sånn som 9volt ca?

Det er vel bare og lodde inn nye dioder/pærer her, men er det noen som aner hva slags, og hvor jeg får kjøpt dette hen? Evnt. om det er dioder så har jeg rikelig tilgang på hiddendeler jeg kunne lodda dette av fra, men da får jeg vel ikke riktig farge....

Om det skal være lys i brytern så er jeg litt mere blank på hva som kan gjøres med denne?

Det letteste hadde såklart vært om noen av dere hadde et kretskort og bryter der lyset er i orden som dere vil selge for en slikk og ingenting;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Pæren som sitter i diff-knappen er en liten pære med glødetråd.

Desverre er det ingen bilrekvesita etc som har slike pærer.

Jeg fant et par gamle printkort der det var noen slik pærer igjen og lodda over:)

Det skal gå med LED`s, men de vil, av erfaring, sannsynligvis ikke spre lyset like godt som en glødepære.

Du vil få lys i hele bryteren siden LED lyser sterkere, men du vil kanskje oppleve sterkere lys over der dioden sitter.

Husk at dioder er pol-avhengige.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Får lete litt gjennom div hiddendeler og se hva jeg finner da, er jo kjapt gjort og lodde på noe og teste, er jo skikkelig grove kretser som passer meg bra, har lodda div hiddenskjermer før og det er ille:p

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Pussig at du tar oppe dette nå, Tirsdag fikk jeg loddet inn 2 stk nye pærer i min diff-bryter, manglet lys i selve "bilen" i bryteren, fikk naboen til å lodde i for meg (Fyksen Servicesenter) gjort på tjaa.. ca 1min etter at bryteren var tatt ut og kløyd i 2, trenger heller ikke ta ut midtkonsollen for å få ut bryteren, bare ta et flattjønn og benne det opp :)

Fikset også belysningen i sigarett tenneren, men der var det bare en innstikkpære med glass sokkel på 1,2w. (når du bytter denne må konsollens fremre og bakre del skilles og løftes opp så du kommer til.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ah, så de har da tilgang på pærer regner jeg med? Får sende de en mail og høre om ikke de kan sende en konvolutt med 2 stk til meg da kanskje....

Eller de har det vel kanskje på noen verksteder i nærheten....

Ang ta ut midtkonsollen så var den tatt ut fra før av, skifta varmeapparatregister, så holder på og montere det sammen, og tar alle problemer som kommer opp;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Elfa har alle pærene du trenger :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stikk innom din lokale TV repratør. De har pærer og fikser dette kjapt og billig. Men bruk 14 volts pærer så varer de lengre...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.