#1 Skrevet Februar 13, 2009 Lurer på om svinghjulet som står i AEB motorene i 1.8tq a4 er rent stålsvinghjul eller om det er dobbeltmasse... antar det er noen som vet dette her inne=) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Februar 13, 2009 Det er dobbeltmasse. Og går ofte i stykker ved høyere effekter. Anbefales bytte til enkeltmasse, alu! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Februar 13, 2009 Det er dobbeltmasse. Og går ofte i stykker ved høyere effekter. Anbefales bytte til enkeltmasse, alu! det er riktig som du sier at org. svinghjul på AEB er dobbeltmasse, men jeg vil på ingen måte anbefale noen å kjøpe et alu svinghjul. til mitt prosjekt valgte jeg enkeltmasse svinghjul i stål med samme vekt som orginal svinghjul. nå testet vi bilen for første gang i dag og det ser ut som vi har klart å bygge en motor som er meget kjørbar selv med en stor turbo på en 1.8T 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Februar 13, 2009 (endret) Ja db masse e det originalt. En alu svinghjul vil da tape noe Nm i registeret som en dbmasse svinghjul skaper med vekta. En enkelmasse stål er og etter min mening bedre alternativ om du skal trimme en del. Enda en ulempe med alu e at bilen etter min mening må slurres ganske mye for å få en grei start. Fordeler er vell quickere på gass pådrag og noen hk mer men man taper dette her raskt når en kommer i turtal så min mening er gå for en enkeltmasse stål og kanskje en fjæret senter/lamel. Håper det hjalp noe. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Februar 14, 2009 jepp, takker for svar... Hadde en som var intressert hvis det var enkeltmassesvinghjul, jeg byttet ut svinghjulet på gamle 1.8tq`en min når jeg skiftet clutch... Satt da på et stålsvinghjul, var godt fornøgd med dette=) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...